راه ترقی

آخرين مطالب

فینالیست‌های مسابقه عکاسی کمدی حیات‌ وحش 2021 اقتصاد

فینالیست‌های مسابقه عکاسی کمدی حیات‌ وحش 2021
  بزرگنمايي:

راه ترقی - در رویداد عکاسی کمدی حیات‌ وحش، عکاسان بهترین و خنده‌دارترین تصاویری که از حیات‌ وحش ثبت کرده‌اند به نمایش می‌گذارند. این عکس‌ها معمولاً حیواناتی را نشان می‌دهند که در حال انجام کاری عجیب‌، غیر معمول و خنده‌دار هستند.

مسابقه عکاسی حیات وحش کمدی در سال 2015 توسط عکاسان حرفه‌ای، پل جونسون-هیکس و تام سالام تأسیس شد. آن‌ها می‌خواستند مسابقه‌ای ایجاد کنند که بر جنبه‌های کمدی و خنده‌دار عکاسی از حیات وحش تمرکز داشته باشد. مقاله‌ی مرتبط:
برندگان مسابقه عکاسی کمدی حیات‌ وحش 2020
هدف آن‌ها ترویج حفاظت از حیات وحش از طریق طنز بود. به‌عنوان مثال، آن‌ها امسال با اهدای یک‌دهم از کل درآمد خالص خود به خیریه «Save Wild Orangutans» که از اورانگوتان‌های وحشی داخل و اطراف پارک ملی گونونگ پالونگ در بورنئو محافظت می‌کند، از این خیریه و اورانگوتان‌ها حمایت کردند. میشل وود که عضوی از تیم مسابقه عکاسی حیات وحش کمدی است، در مورد رویداد امسال می‌گوید: امسال دومین سال شیوع ویروس کووید 19 بود و مردم فرصت چندانی برای سفر کردن نداشتند؛ اما ما بیش از 7000 ورودی از عکاسانی دریافت کردیم که فرصت‌های جدیدتر و جایگزینی پیدا کرده بودند. عکاسان زیادی برای عکاسی از حیات وحش شانس خود را در نزدیک خانه‌هایشان امتحان کرده بودند. مسابقات امسال نسبت به سال‌های قبل تعداد بسیار بیشتری از تصاویر پرندگان، آن‌هم از تمامی گونه‌ها را شامل می‌شد.

راه ترقی

عنوان عکس: به نظر میاد تابستون تموم شده نام عکاس : جان اسپیرس عکاس در حال عکس گرفتن از کبوترها بود که این برگ روی صورت یکی از آن‌ها فرود آمد.

راه ترقی

عنوان عکس: کی بهت گفت می‌تونی ازم عکس بگیری؟ نام عکاس : پاتریک دیرلام من این تاجی کاکل‌یاقوتی را به مدت پانزده دقیقه دنبال کردم؛ چون پیوسته از یک شاخه به شاخه دیگر می‌پرید. فکر می‌کنم می‌دانست که در حال دنبال کردنش هستم، زیرا ناگهان به مدت 3 ثانیه توقف کرد و به من خیره شد.

راه ترقی

عنوان عکس : حال‌و‌هوای صبح شنبه نام عکاس : اندرو مایز من این تصویر را هنگام عکاسی از گروهی سار ابلق گرفتم که روی یک درخت در منطقه‌ی حفاظت‌شده‌ی ریتولی در آفریقای جنوبی نشسته بودند. چهره‌ی این پرنده دقیقاً شبیه حال‌و‌هوای من در اکثر صبح‌های اولین روز هفته است. پائول، یکی از بنیان‌گذاران این مسابقه، در یک بیانیه مطبوعاتی گفت تیم مسابقه از تعداد و کیفیت آثار ارسالی امسال غافلگیر شده است. امسال هفت هزار عکس جالب از هر گوشه جهان برای این مسابقه ارسال شده است. پائول در مورد این دوره از مسابقات می‌گوید: با توجه به تأثیر همه‌گیری، امسال مشارکت شگفت‌انگیزی وجود داشت. تعداد بالای تصاویری که ما هرساله دریافت می‌کنیم، نشان‌دهنده اشتیاق مردم برای حفاظت از محیط زیست است و به ما یادآوری می‌کند که حیات وحش واقعاً باورنکردنی و خنده‌دار است. ما باید تمام تلاش خود را انجام بدهیم و تا حد توان از حیات وحش محافظت کنیم.

راه ترقی

عنوان عکس : زندگی در قرنطینه نام عکاس : کوین بیسکابورن اگر در زمان قرنطینه با خانواده داخل خانه مانده بودید و آرزو می‌کردید هرچه زودتر به بیرون بروید، باید بدانید این راکون‌های شرقی، حال شما را خوب درک می‌کنند. درست وقتی که عکاس فکر می‌کرد در این حفره‌ی توخالی درخت، فضای بیشتری وجود ندارد، راکون مادر ظاهر شد و به او نشان داد خانواده‌اش در یک فضای فشرده‌ و بدون رعایت فاصله‌ی اجتماعی، زندگی می‌کنند. این عکس در جنوب غربی انتاریو، کانادا گرفته شده است. عکاس پس از گشت‌و‌گذار در یک منطقه خاص با تعداد زیادی درخت، این ناحیه را به‌عنوان یک نقطه مناسب برای خانواده‌ی راکون‌ها شناسایی کرد. از آنجا که راکون‌ها همواره از یک لانه به لانه‌‌ی دیگر منتقل می‌شوند و اغلب بیشتر از یک شب در یک لانه‌ی خاص نمی‌مانند، پیدا کردن مکان آن‌ها کار ساده‌ای نیست. بیسکابورن وقتی‌ توانست این خانواده‌ی بامزه را پیدا کند، بلافاصله دوربین را در یک گودال مناسب و در یک زاویه‌ی مناسب کاشت و زمانی‌ که دوربین و سه‌پایه آماده شدند، بچه راکون‌ها به قدری کنجکاو بودند که سرهایشان را از حفره‌ی درخت بیرون می‌کشیدند تا از نزدیک از موضوع سر دربیاورند.

راه ترقی

عنوان عکس : آقای خنده‌رو نام عکاس : مارتینا نووتنا به نظر می‌رسد این بچه فک خاکستری در حال خندیدن است. من از حالت چهره ضبط‌شده در این فک بسیار خوشم آمد. این حالت شبیه به حالات چهره انسان‌ها است. ساعت‌ها بود تا جای ممکن بدون حرکت در ساحل صخره‌ای دراز کشیده و با حوصله منتظر بودم تا یکی از این فک‌های کوچولو در اطرافم پدیدار شود. این بچه فک مهربان برای استراحت به ساحل آمد و چند ساعت روی تکه سنگ انتخابی خود خوابید؛ تا اینکه جزر و مد آن را مجبور کرد تا کمی بیشتر از ساحل فاصله بگیرد. در زمان خواب گاهی بدن خود را کش می‌داد و خمیازه می‌کشید. این یکی از خمیازه‌هایی بود که شبیه به خنده به نظر می‌رسید.

راه ترقی

عنوان عکس : ببینید کی می‌تونه انقدر بپره نام عکاس : چی هان لی عکاسی که اثرش در مجموع به عنوان بهترین عکس سال انتخاب شود، سافاری یک‌هفته‌ای با الکس واکر در کنیا و همچنین جایزه دست‌ساز منحصر‌به‌فرد از گاراژ هنر در دارالسلام تانزانیا را برنده می‌شود.

راه ترقی

عنوان عکس : گرم کردن صدا قبل از اجرای اپرا نام عکاس : لی اسکادن به نظر می‌رسید این کانگورو در حال اجرای یک اپرا با صدای زمینه دشت و طبیعت است.

راه ترقی

عنوان عکس : رفتار نام عکاس : آدیتیا کشیرسگر نرهای این نژاد مارمولک ارتفاعات بالاتر را برای نظارت بر قلمرو و نمایش خود انتخاب می‌کنند. این مارمولک را در یک روز گرم تابستانی درحالی‌که خودش را از شاخه‌ای آویزان کرده بود، پیدا کردم.

راه ترقی

عنوان عکس : ما برای این ساحل زیادی جذابیم! نام عکاس : جاشوآ گالیکی هوا خوب بود و من در ساحل شرق فالکلند دراز کشیده بودم. منتظر بودم تا صحنه برگشتن یک پنگوئن جنتو از موج‌سواری و قدم گذاشتن آن به ساحل را شکار کنم که ناگهان سه پنگوئن از آب بیرون آمدند و مستقیماً به سمت من قدم برداشتند. واقعاً از عکاسی از این لحظه لذت بردم؛ زیرا به نظر می‌رسد توانستم شخصیت جسور و جذاب پنگوئن‌ها را به تصویر بکشم.

راه ترقی

نام عکاس : ویکی جارون در بعدازظهری گرم، یک فیل شادی خود را با حمام گل در برابر درختان مرده‌ی ساحل دریاچه کاریبا در زیمبابوه ابراز می‌کند.

راه ترقی

عنوان عکس : چوب برای گوزن دودی نام عکاس : سیدانت آگراوال سال‌ها است که خانواده ببر پارو را در پارک ملی جیم کوربت هند دنبال می‌کنم. این دختر آن‌ها است که روی پاهای عقبی خود ایستاده تا بتواند صورتش را با چوب خراش دهد؛ اما اینطور به نظر می‌رسد که در حال حمل چوب روی شانه‌هایش است.

راه ترقی

عنوان عکس : استایلیست سبز نام عکاس : گورومورثی گورومورثی

راه ترقی

عنوان عکس : پاهام جا نشد نام عکاس : بروک بورلینگ در نزدیکی خانه من یک درخت کاج بزرگ با یک سوراخ کوچک در میان آن وجود دارد، جایی که یک راکون جوان سال گذشته آن را به عنوان خانه خود انتخاب کرد. امسال به نظر می‌رسد که اندازه راکون از خانه کوچک خود فراتر رفته است و به‌سختی در آنجا می‌گیرد.

راه ترقی

عنوان عکس : با من حرف می‌زنی؟ نام عکاس : ادوین اسمیتز در حین تلاش برای ایجاد تصاویر مناسب با فلش، به مدت دو سال از دو گروه اسب وحشی دیدن کردم. آن‌ها بدون خرابکاری و به زیبایی برای من ژست می‌گرفتند.

راه ترقی

عنوان عکس : آغوش‌گیرنده درخت‌ها نام عکاس : جیکوب هودن درختان نقش مهمی در زندگی میمون‌ها دارند. این میمون پروبوسیس ممکن است فقط بینی خود را روی پوست خشن درخت مالیده باشد.

راه ترقی

عنوان عکس : هیس! من خیلی خمارم نام عکاس : آنیتا راس تماشای جغدهای سوراخ‌نشین جوان بسیار سرگرم‌کننده است. این جغد سوراخ‌نشین توجه من را به خود جلب کرد؛ زیرا به نظر می‌رسید به‌شدت خمار است.

راه ترقی

عنوان عکس : تونستم! نام عکاس : دیکی اوسین قورباغه‌ای از یک گیاه بالا رفت و وقتی به انتهای آن رسید، از شادی موفقیتش خندید.

راه ترقی

عنوان عکس : Cotton Eyed Joe نام عکاس : ریک الیسون

راه ترقی

عنوان عکس : به طبیعت خوش آمدید! نام عکاس : ماتیاس همر یک سنجاقک برای ورود به دنیای ماکروی طبیعت به ما خوش‌آمد می‌گوید. دیدن بالا رفتن این موجود کوچک از شاخه و سپس توقفش برای سلام دادن به ما، جالب بود.

راه ترقی

عنوان عکس : ضربه‌ی ازدست‌رفته نام عکاس : لیا اسکادان دو کانگوروی خاکستری غربی مشغول دعوا با یکدیگر بودند که یکی از آن‌ها نتوانست به موقع با پاهایش به شکم دیگری ضربه بزند. حالا فکر کنید صحنه‌ی بعدی چیست؟ *** امیدواریم از این قسمت از شاتر لذت برده باشید. دیدگاه شما کاربران زومیت درباره فینالیست‌های مسابقه عکاسی حیات‌ وحش کمدی 2021 چیست؟ کدام تصویر را بیشتر دوست داشتید؟ به نظر شما کدام عکس برنده کلی این دوره از مسابقات خواهد بود؟

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/300613/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ابهام مالیاتی در بورس

جزئیات افزایش دو برابری سقف تراکنش غیرحضوری در شبکه بانکی

کلوپ: همه چیز از باخت به یونایتد شروع شد

رضاییان: به رحمتی پیش قرارداد داده بودیم

رانگنیک به نیمکت بایرن مونیخ نزدیک شد

دو تمدید فوری که رئال مادرید می‌خواهد

امری در ویلا ماندنی شد

زشته جلوی دوربین؛ بحث جالب یزدانی و میرزازاد برای شروع مجدد بازی

کوثری: بزرگترین مشکل آمریکا در ایران، حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است

دبیر شورای‌ عالی امنیت ملی: به دو اجلاس مقامات عالی‌رتبه امنیتی کشورها و بریکس نگاه ویژه‌ای داریم

خزعلی: دوره موشک تمام نشده است، وقتی زبان «وتو» می‌شود

ابراز عشق سلمان رو شیشه مینی بوس!

ماجرای «ساجده، مهلا» در صداگذاری‌های جواد خواجوی

اجرای قطعه «پائیز در برگها گم بود» ساخته استاد فریبرز لاچینی

دستگیری اولین سارقی که با پابند الکترونیکی قصد سرقت داشت!

آخرین وضعیت بازگشایی راه‌های سیل‌زده

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!

سخنگوی دولت: دهک‌های پایین را صاحب مسکن می‌کنیم

تراز تجاری مثبت منطقه آزاد ارس در سال 1402/ جهش سرمایه‌گذاری در منطقه را شاهدیم

دو انتصاب جدید در شرکت توسعه بنادر و فرودگاه قشم

حضور بانوان هوادار در تبریز ممنوع شد

انریکه: رکورد را خراب کردی، کسی از امباپه نپرسیده بود

خداحافظ نایکی؛ لیورپول با آدیداس بست

ترکیبی که بهترین تیم آسیا را از مرگ نجات می‌دهد

ستاره 21 ساله یوونتوس در رادار الاتحاد

تکرار یک رکورد تاریخی در سری A با قهرمانی اینتر

امید آلومینیوم به ارسال تأییدیه یوئل برای مجوز حرفه‌ای

«پرویزخان» به خانه‌ها می‌آید

قرارداد واگذاری شش ساله برای پرسپولیس و استقلال

برهانی در آستانه ریاست دوباره آکادمی استقلال

بوربور: فهرست انتخاباتی «وفاق» بدون وحدت با شانا و شریان بسته شده است

حمله روزنامه دولت به کریمی قدوسی: همین افراد دستمایه ایران‌هراسی و تحریم می‌شوند

عامل حمله به ساختمان کنسولی سفارت ایران در فرانسه به حبس محکوم شد

برگزاری کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری های عصبی – کمر درد»

دیالوگی که آغاز بازیگری مریم کاویانی بود

اتفاقات عجیبی که در مهمانی لاکچری افتاد!

«خاطره ها» را با صدای مرتضی پاشایی گوش دهید

فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند

شیشه‌هایی که مانع از رشد بیوفیلم دریایی می‌شوند

کتاب «قوانین و مقررات صادرات و واردات» منتشر شد

فروش بیش از 117 هزار سکه در مرکز مبادله؛ ربع‌سکه در صدر تقاضا

افت بازار سرمایه پس از 4 روز رشد

پیش‌بینی فعالان بازار از قیمت طلا چیست؟

جزئیات فروش آنلاین میوه و سبزیجات در میادین میوه و تره‌بار تهران

خرید چندنرخی با یک کالابرگ!

ویسی: نام فولاد اینجاست اما اعتبارش نیست

واکنش جالب تنیسور 16 ساله به مصاف با رافائل نادال

دو ایرانی بالاترین مدرک جهانی اتومبیلرانی را به دست آوردند

بلژیک مغلوب دانش‌آموزان ایران شد؛ هلند حریف یک‌هشتم نهایی

مطلق‌زاده: فوتبال برای مسئولان خوزستان مهم نیست