راه ترقی

آخرين مطالب

بهترین افزونه‌های کروم برای فهرست مطالعه اقتصاد

بهترین افزونه‌های کروم برای فهرست مطالعه
  بزرگنمايي:

راه ترقی - افزونه‌های فهرست مطالعه‌ی کروم ابزار سودمندی برای سازمان‌دهی و ذخیره‌ی صفحات وبی هستند که می‌خواهید بعداً آن‌ها را مطالعه کنید. در این مقاله به بررسی بهترین افزونه‌ها می‌پردازیم.

فهرست مطالعه انتخاب خوبی برای افزایش بهره‌وری است. این قابلیت برای دانش‌آموزان، پژوهشگرها و تمام اشخاصی که به دنبال تکمیل چالش مطالعه‌ی خود هستند مفید است. کروم یک قابلیت پیش‌فرض Reading List دارد که در زمان نوشتن این مقاله هنوز در دست تکمیل است. اما نگران نباشید؛ تعداد زیادی افزونه برای لیست مطالعه وجود دارند. لیست مطالعه در مقابل بوکمارک
شاید با خود فکر کنید می‌توانید صفحه‌ی مورد نظر را بوکمارک کنید تا آن را بعداً مطالعه کنید؛ اما فهرست مطالعه مزایای بیشتری دارد. لیست‌های مطالعه امکان نشانه‌گذاری آیتم‌های خوانده‌شده یا خوانده‌نشده را بدون نیاز به حذف آن‌ها می‌دهند. بسیاری از این افزونه‌ها همچنین گزینه‌هایی برای مرتب‌سازی بوکمارک‌ها بر اساس اولویت ارائه می‌دهند. وقتی استفاده از لیست مطالعه را شروع کنید، دیگر نمی‌توانید به بوکمارک برگردید. در ادامه به معرفی برخی از بهترین افزونه‌های مطالعه می‌پردازیم. Pocket
Pocket یکی از اپلیکیشن‌‌های اجتماعی و فهرست مطالعه‌ی بهبودیافته است که علاوه بر ذخیره‌سازی لینک‌ها، محتوای جدید را توصیه و به اشتراک‌گذاری آن‌ کمک می‌کند. وقتی صفحه‌ای به Pocket اضافه می‌کنید، مقاله‌های کوچک‌تر مشابه را توصیه می‌کند. همچنین امکان مرتب‌سازی صفحات را با استفاده از تگ‌ها می‌دهد؛ در نتیجه لازم نیست نگران زیاد شدن صفحات باشید. Pocket روی تمام دستگاه‌ها کار می‌کند و می‌توانید از اپلیکیشن موبایل آن برای اندروید و iOS استفاده کنید. این اپلیکیشن دارای قابلیت‌هایی مثل یکپارچه‌سازی با توییتر، شبکه‌سازی اجتماعی و پیدا کردن فیدها است. اپلیکیشن Pocket را می‌توانید برای اشتراک‌گذاری مطالب توییتر یا دسترسی به فهرست مطالعه در تمام دستگاه‌ها به کار ببرید.

راه ترقی

PageMarker افزونه‌ی ساده‌ای است که امکان مرتب‌سازی و قرار دادن یادداشت روی آیتم‌های ذخیره‌شده را می‌دهد. این افزونه برای دانشجویان به‌عنوان ابزار مدیریت پژوهشی مناسب است. برای استفاده از این افزونه چند پوشه از اپلیکیشن وب PageMarker بسازید؛ سپس می‌توانید انتخاب کنید لینک را در کدام پوشه ذخیره کنید. یافتن لینک با تگ‌ها آسان‌تر است. همچنین می‌توانید یادداشت‌هایی را روی صفحات ذخیره‌شده قرار بدهید یا نقل‌قول‌های مورد علاقه و جزئیات مهم را انتخاب کنید. این افزونه مناسب افرادی است که می‌خواهند کتابخانه‌ای منظم از لینک‌های مطالعه و پژوهشی داشته باشند.

راه ترقی

Reading List 2 افزونه‌ای ساده است؛ اما طراحی یکدست و امکانات برجسته‌ای دارد. این افزونه‌ دارای دکمه‌ی Random است و می‌توانید صفحات متعددی را ذخیره کنید و هر روز یکی از آن‌ها را به‌صورت تصادفی بخوانید. Reading List 2 فاقد تگ است؛ اما از سیستم جستجویی برخوردار است که عناوین لینک‌ها را ایندکس‌گذاری می‌کند. می‌توانید آیتم‌ها را بر اساس مدتی که در لیستتان بوده‌اند، مرتب کنید. این افزونه همچنین تعداد مقاله‌های خوانده‌نشده را به‌صورت یک آیکن نوتیفیکیشن نشان می‌دهد. وقتی لینکی را از این افزونه باز می‌کنید، به‌صورت خودکار از فهرست مطالعه حذف می‌شود. در نتیجه وقتی لینکی را باز می‌کنید باید آن را بخوانید؛ اما در صورت نبود وقت، می‌توانید لینک را دوباره به لیست اضافه کنید. این افزونه مناسب افرادی است که می‌خواهند به‌صورت تصادفی مطالبی را بخوانند.

راه ترقی

Read Later یک لیست مطالعه‌ی ساده اما مؤثر است. می‌توانید با کلیک راست روی آیکن Extension و انتخاب Save to Reading List از این افزونه استفاده کنید. سپس با کلیک مجدد روی Extension می‌توانید لیست مطالعه‌ی به‌روزشده‌ی خود را ببینید. باز کردن یک لینک در این افزونه باعث حذف آن از لیست می‌شود در نتیجه بهتر است آن را بخوانید. می‌توانید لینک‌های مطالعه‌ی خود را در History ببینید. هیستوری را می‌توانید با کلیک روی آیکن ساعت مشاهده کنید. هر بار ماوس خود را روی لینک می‌برید، یک X کنار نمای بندانگشتی آن ظاهر می‌شود؛ به این صورت می‌توانید لینک را بدون خواندن آن حذف کنید. می‌توانید Read Later را به جای ماوس با میانبرهای کیبورد فعال کنید. برای مثال از ALT+SHIFT+S برای ذخیره‌سازی لینک‌ها استفاده کنید. فهرست کامل میانبرها را در صفحه‌ی Read Later Github ببینید. اگر زیاد از میانبرهای صفحه‌کلید استفاده می‌کنید، این افزونه مناسب شما است.

راه ترقی

Read Tab later کمتر از لیست‌های مطالعه‌ی دیگر مزاحم کارتان می‌شود. این لیست مطالعه دارای تایمر نیست یا شما را مجبور به پر کردن یک فرم ذخیره‌سازی نمی‌کند؛ بلکه خیلی ساده لینک‌هایتان را روی صفحه‌ی New Tab ذخیره می‌کند. برای استفاده از این افزونه روی آیکن extension کلیک کنید. تب شما باز است؛ اما لینک مورد نظر روی صفحه‌ی new tab کروم ذخیره می‌شود. این افزونه را در صورتی انتخاب کنید که از صفحه‌ی new tab به‌عنوان صفحه‌ی خانگی استفاده می‌کنید.

راه ترقی

Reading List یکی از غنی‌ترین افزونه‌های کروم برای مدیریت فهرست مطالعه است. این افزونه هر چیزی که اضافه کرده باشید، پس از یک هفته حذف می‌کند، در نتیجه اگر نیاز به انگیزه دارید می‌توانید از این افزونه کمک بگیرید. ریدینگ لیست دارای روشی خودکار برای حذف لینک‌هایی است که علاقه‌ای به آن‌ها ندارید. مقاله‌های مرتبط:
10 افزونه کاربردی گوگل کروم برای افزایش بهره‌وری بهترین افزونه‌های کروم که باید روی مرورگر خود نصب کنید
به این ترتیب Reading List به چالش مطالعه‌ی شما کمک می‌کند. این افزونه لینک‌ها را بر اساس تاریخ ذخیره‌سازی در گروه‌های مجزا ذخیره می‌کند و جدیدترین گروه‌ها معمولا در صدر لیست قرار می‌گیرند. این افزونه هیچ آیتمی را با باز کردن حذف نمی‌کند؛ در نتیجه برای حذف یک لینک از لیست باید علامت X را که کنار هر لینک ظاهر می‌شود انتخاب کنید. می‌توانید نام لینک را هنگام اضافه کردن سفارشی‌سازی کنید؛ بنابراین اگر ممکن است محتوای صفحه‌ای را فراموش کنید، می‌توانید برای خود یک سرنخ را در عنوان آن قرار بدهید.

راه ترقی

Snooze Tabby ترکیبی از ذخیره‌ساز تب و زمان‌بند مطالعه است. وقتی تبی را ذخیره می‌کنید، زمان مطالعه را هم تعیین می‌کنید. این زمان می‌تواند همان روز یا ماه‌ها بعد باشد. وقتی زمان مطالعه برسد تب باز می‌شود. می‌توانید این تب‌ها را در Focus Mode باز کنید تا از گمراهی جلوگیری شود. ویژگی‌های دیگری مثل تنظیم دکمه‌های هشدار سفارشی و استفاده از صفحه‌ی Snooze به‌عنوان صفحه‌ی خانگی هم در این افزونه وجود دارند. برای زمان‌بندی انعطاف‌پذیری لیست مطالعه می‌توانید از این افزونه استفاده کنید.

راه ترقی

سعی کنید افزونه‌ای انتخاب کنید که متناسب با نیازهای مطالعه‌تان باشد. این نیازها می‌توانند شامل سازماندهی پژوهش‌ها، پاک‌سازی فهرست‌های طولانی یا ضرب‌الاجل‌های ملاقات باشند. در هر صورت می‌توانید لیست مطالعه‌ی متناسب با نیاز خود را انتخاب کنید.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/301124/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خوشحالی شدید هوادار آرسنال پس از دریافت پیراهن مارتین اودگارد

اتفاق خوب برای سپاهان قطعی شد

مدیر اینتر: قرارداد اینزاگی تمدید می‌شود

تمجید دل‌پیرو از بلینگام؛ جود استثنایی است

امیدوارم رانگنیک پیشنهاد بایرن را رد کند

گل دوم اورتون به لیورپول توسط دومنیک کالورت لوین در دقیقه 58

احساساتی شدن جان تری پس از پیام تبریک مورینیو به مناسبت ورود به تالار مشاهیر لیگ برتر

آخرین وضعیت بدهی‌های سرخابی‌ها به بانک شهر

چگونگی فرآیند واگذاری سرخابی‌ها از زبان احمدی

پاری‌سن‌ژرمن برد و در آستانه قهرمانی قرار گرفت

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

تقدیر‌ از تیم ملی هاکی داخل سالن بانوان

رزا ابراهیمی برترین ورزشکار پارالمپیکی سال

گل اول منچستریونایتد توسط هری مگوایر در دقیقه 42

یوسفی: من هیچ دلخوری از آقای دبیر ندارم

عکس یادگاری دبیر با کودکان کشتی گیر

امیری: تبریک ویژه به هواداران 2 تیم به خاطر این اتفاق ارزشمند

علیرضا دبیر بعد از انتخاب فدراسیون کشتی به عنوان بهترین فدراسیون سال 14

مهارت بی‌نظیر دیگو مارادونا؛ پنج ضربه متوالی به تیرک و چیپ زدن به دروازه بان

تیم رویایی 11 نفره اندی کول از هم تیمی های سابقش در منچستریونایتد

19 سال پیش در چنین روزی؛ سوپرگل وین رونی به نیوکاسل

رئیسی پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد

گفتگوی جالب علیرضا دبیر با ورزشکار کودک ورزش‌های زورخانه‌ای

واکنش علی دبیر بعد از انتخاب امین میرزازاده به عنوان آقای ورزش ایران در سال 1402

جبلی در پاسخ به سوال خبرنگار آخرین خبر: سعی می کنیم در فصل آینده فوتبال به بهترین کیفیت مسابقات را پخش کنیم

صحبت های ناهید کیانی پس از دریافت عنوان بانوی ورزش ایران در سال 1402

تمرینات علیرضا بیرانوند برای بازگشت

امیررضا معصومی جایزه قهرمان فردا را کسب کرد

چرا ساخت استادیوم‌های فوتبال این قدر گران تمام می‌شود؟

تجلیل از حسین عبدی، سرمربی تیم ملی جوانان

خلاصه بازی لوریان 1 - پاری سن ژرمن 4

ژاوی در بارسلونا می‌ماند

بیانیه وزارت امور خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا

زمان برگزاری ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اعلام شد

حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است

واعظی: عملیات «وعده صادق» تقویت اتحاد ملی کشور را در پی دارد

فیلم سینمایی "شیفت شب"؛ فردا شب از آی‌فیلم

قابی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم

آغاز بالن سواری تاریخی پایتختی‌ها

دوره ما اینطوری نبود!

ادعای جنجالی یکی از عمو‌های فیتیله‌ای علیه مجید قناد!

چهره ها/ سلفی متفاوت المیرا شریفی‌مقدم در برنامه تلویزیون

مادرشوهر و عروس چه دعوایی کردن

چهره ها/ عکس صمیمی بازیگران سریال «نون خ» در دل طبیعت

موزیک ویدئوی تماشایی با ساز خوش صدای «ویولنسل»

محاکمه پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

حامیان گشت ارشاد