راه ترقی
مدیریت شهری پنجم؛ مدیریت پاسخگو
افزایش تماس ها و درخواست های شهروندان در سامانه 137
يکشنبه 19 ارديبهشت 1400 - 10:15:00
راه ترقی - شهر: تماس‌های شهروندان با سامانه 137 در سال 98 نسبت به سال 97 در همه مناطق به جز منطقه 11 با افزایش مواجه بود و زمان پاسخگویی به پیامها در سال 98 حدود 8 ساعت سریع تر از سال 97 بوده است.

به گزارش شهر ، دی ماه سال 1384 بود که باتوجه به گسترش درخواست های مردمی، با بکارگیری بستر فناوری اطلاعات جایگزین، سامانه 137 به تدریج از مرکز ارتباطات مردمی به مرکز هدایت و کنترل، ساماندهی و رسیدگی به معضلات شهری، شناخت مشکلات شهری و پل ارتباطی بین شهروندان و شهرداری تحت عنوان مرکز سامانه مدیریت شهری 137 ارتقا یافت.
سامانه 137، اصول شهروند مداری، محله گرایی، مشارکت مردمی، رفع فوری مشکلات شهری وپاسخگویی به مشکلات شبانه روزی بدون وقفه را سرلوحه گسترش فعالیت های خود قرار داد، تا با شعار سرعت، دقت، صحت نیاز شهروندان را با مشارکت خود ایشان در کمترین زمان، به انجام رسانیده که نتیجه اقدامات فوق، افزایش آمار تماس های روزانه شهروندان با این سامانه است.
با توجه به همین رویکرد، آمارهای وضعیت پاسخگویی به پیامهای دریافتی از سامانه مدیریت شهری 137 شهرداری تهران از افزایش تماس‌های شهروندان در سال 98 نسبت به سال 97 در همه مناطق به جز منطقه 11 حکایت دارد.
همچنین زمان پاسخگویی به پیامها در سال 98 حدود 8 ساعت سریع تر از سال 97 بوده است و 99 درصد پیامها مختومه شدند که از این تعداد 65 درصد درخواست ها به انجام رسیده و در 35 درصد موارد نیز امکان اجرایی شدن از منظر کارشناس وجود نداشت.

راه ترقی


بر اساس این گزارش 97 درصد پیام‌ها به تایید انجام از طرف شهروندان منجر شده است. علاوه بر این، در سال 98، دو میلیون و 127 هزار تماس با سامانه 137 گرفته شده که بیش از 70 درصد از درخواست ها و مطالبات شهروندان تهرانی مربوط به حوزه خدمات شهری بوده است.
پس از حوزه خدمات شهری، حوزه فنی و عمرانی با 14.7 درصد، شهرسازی و معماری با 23.3 درصد و حمل و نقل و ترافیک با 1.7 دهم درصد بیشترین تماسها را به خود اختصاص دادند و یک درصد درخواستها نیز مربوط به حوزه اجتماعی و فرهنگی بود. همچنین در سال 98 در دو بخش «خدمات شهری» و «شهرسازی ومعماری» مطالبات شهروندان نسبت به سال 97 افزایش پیدا کرده است.

راه ترقی


خبرنگار : علی سی پی

http://www.RaheNou.ir/fa/News/260087/افزایش-تماس-ها-و-درخواست-های-شهروندان-در-سامانه-137
بستن   چاپ