راه ترقی
نسل جدید تویوتا لندکروزر 2022 با سری J300 و تحول در طراحی معرفی شد
پنجشنبه 20 خرداد 1400 - 14:13:09
راه ترقی - مدل 2022 لندکروزر با چراغ‌های کوچک و ظاهر شبیه به شاسی‌بلندهای پهن‌پیکر آمریکایی تولید می‌شود. نسل جدید با کد J300، جایگزین سری J200 خواهد شد که سال 2008 طراحی شده بود.

تویوتا لندکروزر بعد از جیپ (ویلیس) و لندرور، باسابقه‌ترین شاسی‌بلند جهان محسوب می‌شود. جیپ، لندرور و لندکروزر پیشگامان ساخت خودرو برای رانندگی در مسیرهای سخت هستند. این محصولات از حدود 70 سال پیش، امکان طبیعت‌گردی و کاربری نظامی را فراهم کردند و امروزه مدل‌های متنوع با امکانات رفاهی و ایمنی متنوع دارند. اولین تویوتا لندکروزر در سال 1955 با الهام از نسل اول جیپ معرفی شد. این محصول با کد J20 و J30، نسخه‌های دودر و چهاردر داشت؛ اما لندکروزر امروزی، یک شاسی‌بلند لوکس و سنگین‌وزن با پیشرانه‌ی پرمصرف و آستانه قیمت 80 هزار دلار است. این محصول برای جذب مشتری در بازار جهانی، رقبای متنوعی از کشورهای مختلف دارد و مشابه سال‌های قبل برای تویوتا سودآور نیست.

راه ترقی

">

راه ترقی

">

راه ترقی

">

راه ترقی

">

راه ترقی

Toyota Land Cruiser 2022 تویوتا لندکروزر 300 نمای پشرانه
">

راه ترقی

">

راه ترقی

">

راه ترقی

">

راه ترقی

طی دو دهه اخیر، بازار جهانی لندکروزر را با چراغ‌های بزرگ، جلوپنجره متناسب با ابعاد کاسه‌چراغ‌ و سپر مرتفع نسبت به زمین می‌شناسد. این عوامل حالا با مدل 2022 و نسل J300 فراموش شده است. مدل جدید چراغ‌های کوچک، جلوپنجره بزرگ و سپر نسبتا پهن دارد که احتمالا برای گذر از گودال‌های عمیق دردسرساز خواهد بود. البته طراحان تویوتا نسخه‌ی ویژه برای لندکروزر جدید آماده خواهند کرد که مناسب طبیعت‌گردی خواهد بود و سپر کوتاه با چرخ‌های بزرگ و امکانات سری TRD خواهد داشت. در نمای پشت، حالت تخت و مکعبی بدنه برای لندکروزر 2022 تأکید شده است. درپوش صندوق دارای تورفتگی خواهد بود و چراغ‌های عقب نسبت به مدل‌های قبلی، باریک‌تر خواهند شد. مدل استاندارد 230 میلی‌متر از سطح زمین فاصله دارد و می‌تواند شیب صعودی 32 درجه و شیب نزولی 26٫5 درجه را طی کند.

راه ترقی

">

راه ترقی

">

راه ترقی

">

راه ترقی

">

راه ترقی

در فضای داخلی لندکروزر J300، تلاش بیشتری برای جلب رضایت مشتری و بهبود زیبایی کابین انجام شده است. نمای کلی داشبورد، ساده و فاقد خطوط مورب به نظر می‌رسد؛ درحالی‌که انبوه کلیدهای فیزیکی، بین نمایشگر لمسی و دسته‌دنده جاسازی شده‌اند. این محصول فاقد پنل پشت فرمان دیجیتال خواهد بود. نمایشگر میانی در دو مدل با اندازه‌های 9 اینچ و 12٫3 اینچ عرضه می‌شود. مهم‌ترین تحول در نسل جدید لندکروزر به پیشرانه مربوط است. مدل 2022 فاقد موتور پرمصرف 5٫7 لیتری خواهد بود تا از نمونه‌ی توئین توربوشارژ 3٫5 لیتر V6 استفاده کند. این نسخه قدرت 410 اسب بخار و گشتاور 650 نیوتن‌متر فراهم می‌کند که نسبت به مدل V8، حدود 30 اسب بخار قوی‌تر است. در بعضی کشورها، احتمالا لندرکروزر دیزل با موتور 3٫3 لیتری، قدرت 305 اسب بخار و گشتاور 700 نیوتن‌متر نیز عرضه خواهد شد. لندکروزر جدید سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت 6٫7 ثانیه فراهم می‌کند که برای یک شاسی‌بلند لوکس و پهن‌پیکر، رضایت‌بخش است. اطلاعات تکمیلی درباره‌ی مصرف سوخت و نهایت سرعت این خودرو در آینده اعلام خواهد شد. مدل 2022 لندکروزر ابتدا در روسیه و کشورهای عرب منطقه خلیج فارس عرضه می‌شود. این محصول وارد بازار آمریکا نیز خواهد شد؛ اما با توجه به سوابق تجاری و استانداردهای اجباری اروپا، احتمالا به قاره سبز صادر نمی‌شود. در اروپا، پرادو با نام لندکروزر حضور دارد.

http://www.RaheNou.ir/fa/News/270200/نسل-جدید-تویوتا-لندکروزر-2022-با-سری-J300-و-تحول-در-طراحی-معرفی-شد
بستن   چاپ