راه ترقی
جیم رایان: پلی استیشن 5 در مقایسه با پلی استیشن 4 عملکرد بهتری داشته است
سه شنبه 1 تير 1400 - 04:04:33
راه ترقی - جیم رایان در مصاحبه‌ای به مقایسه‌ی عملکرد پلی استیشن 5 در ماه‌های ابتدای عرضه نسبت به پلی استیشن 4 پرداخته است. او می‌گوید صرف هزینه‌ی بسیار به‌تنهایی موفقیت را تضمین نمی‌کند.

انتظار می‌رود به‌زودی سونی کنفرانس خبری بزرگی برگزار کند و طی آن به معرفی بازی‌های جدید و انتشار اطلاعات بیشتر در مورد عناوین در دست توسعه‌ی این شرکت برای پلی استیشن 5 بپردازد. پس از کنفرانس خبری که مایکروسافت در E3 2021 داشت، بسیاری از نگاه‌ها به سمت سونی رفته است تا واکنش شرکت ژاپنی به اقدامات اخیر ردموندی‌ها را مشاهده کنند. جیم رایان، یکی از مقامات ارشد سونی، به انتشار اطلاعاتی در مورد پلی استیشن 5 و مقایسه‌ی عملکرد آن با پلی استیشن 4 در ماه‌های ابتدایی عرضه به بازار پرداخته است. به گزارش wccftech ، رایان در مقام رئیس و مدیر اجرایی بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی، در مصاحبه با استیون تاتیلو از Axios می‌گوید فهرست نخستین بازی‌های انحصاری پلی استیشن 5 بهتر از پلی استیشن 4 بوده است: ... بله؛ بازی‌های ارائه‌شده برای کنسول پلی استیشن 4 عالی بودند؛ اما تعداد قابل توجهی از آن بازی‌ها طی نیمه‌ی دوم نسل از راه رسیدند. ما تلاشی آگاهانه برای بهتر کردن اوضاع از این نظر برای کنسول پلی استیشن 5 داشتیم و بازی‌هایی که تا به امروز دیدید، نمایش‌دهنده‌ی قطعی بودن همین پیشرفت هستند. تنها چند ماه پس از آغاز عرضه پلی استیشن 5، ما بازی‌های فوق‌العاده‌ای عرضه کرده‌ایم و بازی‌های بسیار بیشتری در مسیر عرضه داریم. بازی‌سازها تازه دارند شروع به بهره‌برداری از تکنولوژی موجود در پلی استیشن 5 می‌کنند. من نمی‌توانم برای دیدن آثاری که استودیوهای بازی‌سازی پلی استیشن و همکارهای ترد-پارتی روی کنسول پلی استیشن 5 خواهند ساخت، صبر کنم. اگر بازی‌هایی مثل Ratchet and Clank Rift Apart، مرد عنکبوتی: مایلز مورالز و ریترنال نمونه‌هایی از دستاوردهای ممکن روی پلی استیشن 5 در 6 ماه نخست هستند، تصور کنید در سال‌های دوم و سوم عرضه‌ی کنسول چه بازی‌هایی خواهیم دید.

راه ترقی

مدیران Deviation Games از همکاری خود با پلی استیشن می‌گویند سونی به دنبال افزایش پشتیبانی بازی‌های پلی استیشن از کراس پلی
مدتی قبل برخی گزارش‌ها از محافظه‌کاری سونی در ارائه‌ی مجوز ساخت به بازی‌ها می‌گفتند؛ اما جیم رایان نه‌تنها به آن حرف‌ها، که ظاهرا به شکل غیر مستقیم به هزینه گسترده مایکروسافت واکنش نشان داد: پرورش تیم‌های بازی‌سازی خلاق صرفا خلاصه‌شده به پرتاب کردن پول به سمت آن‌ها نیست. شما باید به آن‌ها آزادی برای خلاقیت، ریسک‌پذیری و رسیدن به ایده‌های جدید بدهید. فقط به بازی Ghost of Tsushima از استودیو ساکر پانچ نگاه کنید. محصول نهایی، آن بازی ویدئویی نیست که ما فکر می‌کردیم قرار است اعضای استودیو ساکر پانچ بسازند. ولی ما رفتار بیش از حد سفت‌وسخت یا شرکتی با استعدادهای خود نداریم؛ بلکه می‌خواهیم آن‌ها از سخت‌افزار ما به‌عنوان جعبه‌ی رنگ نقاشی برای بروز دادن خلاقیت خود بهره ببرند.

http://www.RaheNou.ir/fa/News/272780/جیم-رایان--پلی-استیشن-5-در-مقایسه-با-پلی-استیشن-4-عملکرد-بهتری-داشته-است
بستن   چاپ