راه ترقی - ایسنا / شرکت «ویمو» قصد دارد از هوش مصنوعی «جمینای» در تاکسیهای رباتیک خود استفاده کند.
به نظر میرسد «ویمو»(Waymo) در حال آزمایش افزودن چتبات هوش مصنوعی «جمینای»(Gemini) شرکت گوگل به تاکسیهای رباتیک خود است تا یک دستیار هوش مصنوعی را در آن ادغام کند که مسافران را همراهی میکند و به پرسشهای آنها پاسخ میدهد.
بازار ![]()
به نقل از تک کرانچ، جین «مانچون وانگ»(Jane Manchun Wong) پژوهشگر حوزه فناوری در یک پست وبلاگ نوشت: هنگام بررسی کد اپلیکیشن تلفن همراه ویمو، دستورالعمل کامل سیستم را برای ادغام منتشرنشده جمینای در آن کشف کردم. این سند شامل بیش از ۱۲۰۰ خط مشخصات است که دقیقاً نحوه رفتار مورد انتظار از این دستیار هوش مصنوعی را در وسیله نقلیه ویمو تعریف میکند.
این ویژگی هنوز به صورت عمومی عرضه نشده اما وانگ میگوید سیستم به وضوح نشان میدهد که این چیزی بیش از یک چتبات ساده است. گفته میشود که این دستیار میتواند به پرسشها پاسخ دهد، برخی از عملکردهای داخل کابین مانند کنترل دما را مدیریت کند و در صورت لزوم به مسافران اطمینان خاطر دهد.
این اولین باری نیست که جمینای در مجموعه شرکتهای خودران متعلق به «آلفابت»(Alphabet) ادغام میشود. ویمو میگوید از دانش جهانی جمینای برای آموزش خودروهای خودران خود در پیمایش سناریوهای پیچیده، نادر و پرخطر استفاده کرده است.