يکشنبه ۷ تير ۱۴۰۵
ورزشی

تاریخی، کانادا قانون میزبان جام جهانی را شکست

تاریخی، کانادا قانون میزبان جام جهانی را شکست
راه ترقی - ورزش ۳ /برای نخستین بار در تاریخ این رقابت‌ها، یکی از کشورهای میزبان در خاک خود بازی نخواهد کرد. کانادایی‌ها پس از دومی در گروه و از دست دادن حق میزبانی، در ...
  بزرگنمايي:

راه ترقی - ورزش 3 /برای نخستین بار در تاریخ این رقابت‌ها، یکی از کشورهای میزبان در خاک خود بازی نخواهد کرد.
کانادایی‌ها پس از دومی در گروه و از دست دادن حق میزبانی، در لس‌آنجلس به مصاف آفریقای جنوبی می‌روند.
کانادا به اولین میزبان در تاریخ جام‌های جهانی تبدیل خواهد شد که در کشور خود بازی نمی‌کند. این اتفاق پیش از این هرگز رخ نداده بود. تمامی کشورهایی که تاکنون میزبانی این تورنمنت را بر عهده داشته‌اند، مسابقات خود را در خانه برگزار کرده‌اند.
این قاعده طبیعتاً در زمان‌هایی که مسابقات تنها یک میزبان داشت برقرار بود، چرا که تمام ورزشگاه‌ها درون مرزهای همان کشور قرار داشتند؛ اما حتی در زمان میزبانی‌های مشترک نیز این وضع تکرار نشد؛ مانند سال ۲۰۰۲ که کره و ژاپن با وجود اینکه طبق برنامه‌ریزی احتمال خروجشان وجود داشت، هرگز از قلمرو خود خارج نشدند.

راه ترقی

در آن دوره شرایط به گونه‌ای رقم خورد که آن‌ها در مسیر جدول در کشورهای خود باقی ماندند یا اینکه در مراحل حذفی آن‌قدر بالا نرفتند که مجبور به جابه‌جایی از یک کشور به کشور دیگر شوند. اما این بار وضعیت متفاوت است. کانادا که در مرحله گروهی در ونکوور و تورنتو بازی کرده بود، حالا باید برای رویارویی با آفریقای جنوبی به لس‌آنجلس سفر کند.
شکست مقابل سوئیس باعث شد آن‌ها رتبه نخست و در نتیجه حق بازی در خانه را از دست بدهند و به کشور همسایه منتقل شوند؛ جایی که در آن مثل آفریقای جنوبی، یک تیم مهمان و غریبه خواهند بود. این جام جهانی ۴۸ تیمی با سه کشور میزبان، زمینه‌ساز اتفاقات عجیبی مانند این شده است.


نظرات شما