راه ترقی

آخرين مطالب

آماده‌باش به مدعیان المپیکی کشتی ورزشی

آماده‌باش به مدعیان المپیکی کشتی
  بزرگنمايي:

راه ترقی- با نظر کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد تکلیف رقابت‌های انتخابی وزن‌های 57 و 86 کیلوگرم روز 19 اسفند مشخص خواهد شد. از بین «رضا اطری» که سابقه حضور سه میدان جهانی در سال‌های 2017 پاریس، 2018 بوداپست و 2019 قزاقستان را دارد و «رحمان عموزادخلیلی» دارنده 2 مدال طلای نوجوانان جهان و پدیده این روزهای سبک وزن کشتی آزاد ایران یک نفر راهی المپیک خواهد شد.

در وزن 86 کیلوگرم «حسن یزدانی» ستاره کشتی آزاد ایران در سال‌های اخیر و یکی از امیدهای اصلی کشتی ایران برای کسب مدال طلا در بازی‌های المپیک توکیو باید به مصاف «کامران قاسم‌پور» دارنده 2 مدال طلای زیر 23 سال جهان و نقره جوانان جهان برود. 2 آزادکار جویباری هر کدام در سطح بالای جهانی هستند و به طور حتم کشتی ایران از وزن 86 کیلوگرم انتظار مدال خوشرنگ در توکیو دارد.

در دیگر وزنی که کشتی ایران در پیکارهای جهانی 2019 قزاقستان موفق به کسب سهمیه المپیک شد، وزن 125 کیلوگرم است. حال قرار است نفر مد نظر کادر فنی به رقابت‌های بین‌المللی و قهرمانی آسیا در قزاقستان اعزام شود و بعد از آن قرار است شرایط انتخابی این وزن اعلام شود.

رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی «ماتئو پلیکونه» ایتالیا روزهای 14 تا  17 اسفند 1399 در رُم پایتخت کشور ایتالیا برگزار خواهد شد. این رقابت‌ها دارای سیستم رنکینگ برای بازی‌های المپیک توکیو نیست و البته سیستم رنکینگ برای پیکارهای جهانی سال 2021 اعمال خواهد شد.

این پیکارها قبل از رقابت‌های قهرمانی آسیا برگزار خواهد شد و قرار است «بهنام احسان‌پور» در وزن 65 کیلوگرم، «علیرضا کریمی» در وزن 97 کیلوگرم و «امیر طاهری» در وزن 125 کیلوگرم به همراه «ابراهیم مهربان» مربی تیم ملی کشتی آزاد عازم این رقابت‌ها شوند.

به طور حتم «امین طاهری» اگر قصد حضور در المپیک را دارد و برای آنکه شانس حضور در المپیک را افزایش دهد به طور حتم، رقابت‌های ایتالیا و نتایج آن در تعیین سرنوشت این آزادکار تهرانی که 2 مدال برنز زیر 23 جهان و نقره جوانان جهان را در کارنامه دارد، تاثیرگذار است. طاهری نفر نخست انتخابی تیم ملی برای حضور در پیکارهای جهانی سال 2020 صربستان بود که پیکارهای جهانی به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد.

در این وزن آزادکار جوان و آینده‌داری همچون «امیرحسین زارع» دارنده مدال طلای زیر 23 سال و نوجوانان جهان، نقره جوانان جهان و بازی‌های المپیک 2018 جوانان منتظر لغزش حریفان است. ضمن آنکه «یدالله محبی»  و «پرویز هادی» 2 آزادکار با تجربه تیم ملی نیز هنوز برای حضور در المپیک ناامید نیستند.

رقابت‌های گزینشی قاره آسیا 20 تا  22 فروردین 1400 و رقابت‌های قهرمانی آسیا روزهای 23 تا 28 فروردین 1400 در شهر آلماتی قزاقستان برگزار خواهد شد.  

همانطور که اشاره شد در کشتی آزاد «رضا اطری»، «حسن یزدانی» و «یدالله محبی» در پیکارهای جهانی سال 2019 موفق به کسب سهمیه در وزن‌های 57، 86 و 125 کیلوگرم شدند و نمایندگان کشورمان باید در وزن‌های 65، 74 و 97 کیلوگرم در پیکارهای گزینشی حضور یابند.

در همین راستا باید منتظر نفرات تیم ملی در 3 وزن 65، 74 و 97 کیلوگرم در رقابت‌های گزینشی باشیم که آیا موفق به کسب سهمیه خواهند شد یا خیر؟

در وزن 65 کیلوگرم «امیرمحمد یزدانی»، «امیرحسین مقصودی»، «مرتضی قیاسی» و سایر نفرات حضور دارند. در این وزن احسان‌پور بعد از تغییر وزن از 61 به 65 کیلوگرم قرار است راهی ایتالیا شود. احسان‌پور آزادکار بهشهری سابقه حضور در 3 دوره قهرمانی جهان را دارد که در سال 2019 موفق به کسب نخستین مدال برنز در رده سنی بزرگسالان شد.  

اما در وزن 97 کیلوگرم، یکی از وزن‌های بسیار شلوغ به دلیل حضور چندین مدعی در سطح طراز اول جهانی است. «علی شعبانی»، «محمدحسین محمدیان»، «علیرضا کریمی» و «مجتبی گلیج» و اگر «رضا یزدانی» و احتمالا «عباس فروتن» را به این جمع اضافه کنید، نماینده‌ای که از این جمع برای حضور در المپیک انتخاب می‌شود شانس بسیار زیادی برای کسب مدال خواهد داشت. کریمی نیز بعد از پشت‌سر گذاشتن مصدومیتش در یک سال گذشته و قطعی شدن حضورش در وزن 97 کیلوگرم، کار سختی را برای حضور در دومین میدان المپیکی دارد.

در وزن 74 کیلوگرم که تیم ملی کشتی آزاد همانند سایر وزن‌ها همچون 57 و 65 کیلوگرم در این سال‌ها نتوانسته آزادکار ششدانگی را داشته باشد، کادر فنی برای اعزام نماینده ایران در رقابت‌های گزینشی و قهرمانی آسیا، قرار است 27 بهمن مسابقه انتخابی بین «یونس امامی» و «جمال عبادی» برگزار کند. با توجه به حضور «مصطفی حسین‌خانی» دارنده مدال برنز جهان و یکی از آزادکاران با تجربه تیم ملی کادر فنی اعلام کرد که با توجه به حضور «مصطفی حسین‌خانی» در این وزن، تصمیم‌گیری برای اعزام کشتی‌گیران به یکی از این دو مسابقه مذکور توسط کادر فنی انجام می‌شود.

با توجه به شرایطی که بر ورزش جهان در یک سال گذشته تحمیل شد، برگزاری مسابقات به طور کلی دگرگون شد و ضمن آنکه فدراسیون کشتی فرایند انتخابی را برای حضور در المپیک تدوین کرده بود که این طرح با تعویق المپیک اجرا نشد. حال به نظر می‌رسد که در چند ماه اخیر مدعیان باید از کوچکترین فرصتی که به آنان داده می‌شود باید نهایت استفاده را ببرند تا اندک شانس خود را برای حضور در بازی‌های المپیک افزایش دهند.

به طور حتم در چند ماه آینده فضای ورزش کشور و حتی جهان تحت تاثیر بازی‌های المپیک قرار خواهد گرفت چرا که رقابت‌های گزینشی بسیاری از رشته‌ها از جمله کشتی نیز آغاز خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/227026/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

عربستان اسپانسر فیفا شد!‏

پرفسور کروس آلمان را قهرمان اروپا می‌کند

وینیسیوس: وقت قهرمانی دوباره رئال در ‏CL‏ است

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

طوفان نمک کوهنوردیه!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

مافیای موسیقی در ایران فقط برای موسیقی پاپ هست؟

تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد

تجاوز به چپ کامیون چهار کشته برجای گذاشت

دبی هنوز در زیر آب!

استنشاق گاز شادی‌آور با طعم قلیان‌های مرگ‌آور!

دفترچه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور 1403 منتشر شد

سیلاب در گلزار شهدای کرمان

تخریب منازل مسکونی در زاهدان بر اثر طوفان

دستگیری 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

آهنگ محسن چاوشی به نام «شاه مقصود» برای طرفدارانش

آتش‌سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت‌تیر در منطقه شهرری

شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های روز اول کنکور 1403

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟