راه ترقی

آخرين مطالب

بازیگرانی که باور نمی‌کنید اسکار ندارند! فرهنگ و هنر

بازیگرانی که باور نمی‌کنید اسکار ندارند!
  بزرگنمايي:

راه ترقی - باشگاه خبرنگاران / ستارگان زیادی در دنیای سینما وجود دارند که باوجود توانمندی هایشان تاکنون نتوانسته اند جایزه اسکار را دریافت کنند.
 می‌توان گفت که آکادمی اسکار یک موسسه دمدمی و بی ثابت است. جوایز اسکار به بازیگران محبوب خود جذب می‌شود برای مثال مریل استریپ 21 بار نامزد اسکار شده است. استریپ بازیگر توانمندی است و با سه جایزه‌ای که از این بین دریافت کرده آن را به اثبات رسانده است.
اما دیگر بازیگران موفق در ارائه هنر‌های سینمای که تاکنون جایزه‌ای دریافت نکرده اند چه؟ بازیگرانی که شاید نامزد دریافت جایزه شده باشند، اما در دریافت آن ناکام بمانند.
هر ساله به 4 بازیگر از سوی اسکار جایزه داده داده می‌شود و تعدادی از افرادی که در این لیست نام می‌بریم، در یک یا دو دهه اخیر به صورت حرفه‌ای بازیگر بوده اند و حداقل می‌توانستند یک جایزه را دریافت کنند، اما مرتب توسط آکادمی نادیده گرفته شدند تا تنها حضور آن‌ها در این جوایز در حد یک کاندید باقی بماند.
تمامی افراد حاضر در این لیست زنده و در حالی فعالیت هستند و شانس دریافت جایزه اسکار در آینده را دارند. پس در لیس از آوردن نام افراد درگذشتگان مثل پیتر اوتول صرف نظر شده است. او هشت بار نامزد اسکار شده بود، اما یکبار هم نتوانتست آن را تصاحب کند.
هلنا بونهام کارتر

راه ترقی

ابن بازیگر که برای نقش آفرینی در سریال «تاج» شناخته می‌شود و در مجموعه فیلم‌های هری پاتر حضور داشته است، هیچگاه جایزه اسکار را کسب نکرده است. علاوه بر این او هرگز از طرف گلدن گلوب، جواز امی، و انجمن بازیگران آمریکا هم جایزه نگرفته تا او را یکی محبوب‌ترین بازیگران بدانیم که جایزه مهمی نگرفته است. او برای نقش اصلی در فیلم «بال پرندگان» و نقش مکمل در «سخنرانی» پادشاه نامزد دریافت اسکار شده است. فقط دوبار نامزد شدن او بحث برانگیز است چه برسد به آنکه هیچ جایزه‌ای هم دریافت نکرده.
ادوارد نورتون

راه ترقی

وقتی نورتون بخواهد، می‌تواند در نقشش ناپدید شود و یک سینمای واقعی را بسازد. نقش آفرینی‌های او در «تاریخ مجهول آمریکا»، «مرد پرنده ای»، «ترس کهن» اثباتی بر این موضوع است که برای هر سه مورد آن نامزد اسکار شده است.
میشل ویلیامز

راه ترقی

ویلیامز بازیگری است که به مرکز شخصیتی که به وی محول شده می‌رود و به همین دلیل برای او آسان است که با مخاطبانش ارتباط برقرار کند. او در هر نقشی که بر عهده اش گذاشته می‌شود توانایی آن را دارد ببیندگان فیلمش را تحت تاثیر قرار دهد و احساسی کند. او چهار بار نامزد اسکار شده، اما تاکنون به جایزه‌ای نرسیده است. او فقط جایزه گلدن گلوبش در بخش سینمایی را برای «هفته‌ای که به که مرلین گذراندم» دریافت کرد.
ویگو مورتنسن

راه ترقی

این مک کلین که برای نقش آفرینی در فیلم «ارباب حلقه ها» شناخته می‌شود فقط دوبار نامزد اسکار شده و همبازی او در این فیلم یعنی ویگو مورتنسن هم شرایطی مشابه دارد. او برای فیلم‌های «قول‌های شرقی»، «کاپیتان خارق العاده» و «کتاب سبز» نامزد اسکار شده. مک کلین آدم گزیده کاری است و فقط نقش‌هایی را انتخاب می‌کند که به آن‌ها اهمیت می‌دهد. با وجود او یک ستاره فیلم‌های اکشن هم شناخته می‌شود، بیشتر روی نقش‌های درام تمرکز می‌کند و نقش‌های ماندگاری را خلق می‌کند.
اد هریس

راه ترقی

اد هریس که سابقه 4 نامزدی اسکار دارد، در سال‌های اخیر دیگر از این آکادمی نا امید شده است؛ چراکه آخرین نامزدی او به سال 2003 باز می‌گردد. نامزدی‌های او برای فیلم‌های «آپولو 13»، «نمایش ترومن»، «پولاک»، «ساعت ها» بوده و گفته می‌شود او برای دو مورد از آن‌ها باید جایزه اسکار می‌گرفت. او در سال‌های اخیر به خاطر نقش آفرینی در سریال‌های تلویزیونی شناخته می‌شود.
ویلم دفو

راه ترقی

او با گذشت سال‌ها هنوزم برای نقش شرورانه خود در «مردعنکبوتی» شناخته می‌شود. دفو برای فیلم‌های «پلاتون»، «سایه خون آشام»، «پروژه فلوریدا» و «دروازه ابدیت» نامزد اسکار شده و ثابت کرده که می‌توند از پس هر نقشی بربیاید و کار‌های استثنائی انجام دهد. شاید نزدیک‌ترین شانس دفو برای دریافت مجسمه طلایی اسکار «پروژه فلوریدا» باشد که در نهایت این جایزه به سم راکول رسید.
بردلی کوپر

راه ترقی

نامزدی هاش بردلی کوپر، فراتر از آن چیزی است که تصور می‌کنید. علاوه بر چهار نامزدی که برای بخش بازیگری قم زده، کوپر برای بخش‌های دیگری مثل نویسندگی و تهیه کنندگی هم 4 نامزدی دیگر کسب کرده که در مجموع هشت مورد می‌شود. دفترچه امید بخش، شیاد آمریکایی، تک تیرانداز آمریکایی، و ستاره‌ای متولد شده فیلم‌هایی است که او برای بازی در آن‌ها نامزد شده.
جانی دپ

راه ترقی

دپ سه بار برای فیلم‌های «دزدان دریایی کارائیب»، «در جست و جوی ناکجا آباد» و «سوئینی تاد» نامزد اسکار شده و هر سه بار دست خالی مراسم آکادمی را ترک کرده است. او علاوه بر این‌ها چندین نقش جذاب نیز بازی کرده که شایسته دریافت اسکار بوده اند. مثل نقش‌های او در فیلم‌های «ادوارد دست قیچی» و «دانی براسکو» که جانی دپ قبل از به شهرت رسیدن با نقش جک اسپارو آن‌ها را بازی کرده بود.
منبع: What Culture

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/232632/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

عربستان اسپانسر فیفا شد!‏

پرفسور کروس آلمان را قهرمان اروپا می‌کند

وینیسیوس: وقت قهرمانی دوباره رئال در ‏CL‏ است

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

طوفان نمک کوهنوردیه!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

مافیای موسیقی در ایران فقط برای موسیقی پاپ هست؟

تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد

تجاوز به چپ کامیون چهار کشته برجای گذاشت

دبی هنوز در زیر آب!

استنشاق گاز شادی‌آور با طعم قلیان‌های مرگ‌آور!

دفترچه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور 1403 منتشر شد

سیلاب در گلزار شهدای کرمان

تخریب منازل مسکونی در زاهدان بر اثر طوفان

دستگیری 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

آهنگ محسن چاوشی به نام «شاه مقصود» برای طرفدارانش

آتش‌سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت‌تیر در منطقه شهرری

شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های روز اول کنکور 1403

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟