راه ترقی

آخرين مطالب

فداکاری مأمور پلیس به قیمت جان اجتماعی

فداکاری مأمور پلیس به قیمت جان
  بزرگنمايي:

راه ترقی - همشهری / پلیس جوان زن و مردی را از مرگ حتمی نجات داد اما خودش قربانی شد.
کنترل سمند نقره‌ای از دست راننده خارج شده بود و با سرعت مرگباری به‌سوی شهروندان حرکت می‌کرد. پلیس جوان وقتی دید جان عابران در خطر است 2 نفر از آنها را کنار زد و نجات‌شان داد اما خودش سپر بلا شد و جانش را به خاطر این فداکاری بزرگ از دست داد.
ساعت 6صبح دیروز محدوده ترمینال خاوران در شرق تهران مثل اغلب روزها پرتردد بود. شهروندان دسته دسته از اتوبوس‌ها پیاده می‌شدند و به‌سوی محل کارشان حرکت می‌کردند. 3نفر شامل زن و مردی جوان و یک ستوان دوم پلیس هم در حال ورود به ترمینال خاوران بودند که ناگهان یک خودروی سمند نقره‌ای از راه رسید. سمند سرعت زیادی داشت و ظاهرا کنترل آن از دست راننده‌اش خارج شده بود. این 3عابر پشت به سمند راه می‌رفتند اما مأمور پلیس وقتی یک لحظه برگشت و وضعیت سمند را دید احساس خطر کرد. زمان کوتاه‌تر از آن بود که او بتواند کاری کند. با این حال او در یک لحظه زن جوان را به‌سوی جلو هل داد و مرد دیگر را به طرف خودش کشید تا جانشان را نجات دهد. این اتفاق در یک چشم به‌هم زدن افتاد و سمند ابتدا با مأمور پلیس و مرد جوان برخورد کرد و در ادامه به‌شدت به عابر دیگری زد و پس از برخورد با ستون یک تلویزیون شهری متوقف شد. این تصادف آنچنان شدید بود و صدای مهیبی داشت که توجه اغلب افرادی را که آن موقع از صبح در حوالی ترمینال خاوران بودند جلب کرد. مردم دور سمند و حادثه‌دیدگان حلقه زده بودند و قصد کمک داشتند.
یکی از کارگران شهرداری به نام سعید جعفری که در محل حادثه حضور داشت و همه‌‌چیز را به چشم دیده بود لحظه به لحظه این حادثه را برای همشهری اینطور روایت می‌کند: خودروی سمند سرعت زیادی داشت. نمی‌دانم راننده مست بود یا خواب. شاید هم ماشینش نقص فنی داشت. راننده نمی‌توانست خودرواش را کنترل کند. یک جدول شکسته زیر تلویزیون شهری قرار داشت. سمند اول به جدول شکسته‌ای که آنجا قرار دارد برخورد کرد. من که این صحنه را نگاه می‌کردم با خودم گفتم ماشین می‌افتد داخل جوی آب و متوقف می‌شود اما نشد و با سرعت از جوی آب هم خارج شد و راهش را ادامه داد.
این شاهد عینی ادامه می‌دهد: آن زمان 3نفر شامل یک مأمور پلیس و زن و مردی جوان در مسیر ورود به ترمینال خاوران بودند. زن و مرد حواس‌شان نبود اما مأمور پلیس وقتی سمند را دید که به طرفشان می‌رود، زن را به طرف ترمینال هل داد و مرد را به طرف خودش کشید. ماشین اما با مأمور پلیس و مرد جوان برخورد کرد و بعد هم به مرد دیگری زد و بعد از برخورد با ستون تلویزیون شهری متوقف شد. اگر ماشین به ستون برخورد نمی‌کرد پشت آن دکه نگهبان شیفت شب و دکه مربوط به شهرداری قرار داشت و ممکن بود افراد بیشتری جان‌شان را از دست دهند.
این کارگر شهرداری در ادامه می‌گوید: مأمور پلیس در این حادثه شجاعت به خرج داد و با فداکاری جان 2 نفر را نجات داد. اگر او این کار را نمی‌کرد زن و مرد جوان کشته می‌شدند اما او جان خودش را فدای آنها کرد. من همه‌‌چیز را از نزدیک دیدم. مأمور فداکار با اینکه دچار خونریزی شدیدی شده بود، آخرین کاری که انجام داد این بود که دستش را به سمت مردی که مصدوم شده بود برد. می‌خواست بداند او زنده مانده یا نه اما خودش چند لحظه بعد جان باخت.
او درباره امدادرسانی در این حادثه می‌گوید: همان موقع ما از اورژانس کمک خواستیم اما با تأخیر آمدند. از طرفی زن جوانی که نجات یافته بود در ورودی ترمینال خاوران افتاده بود و ماشین‌ها با سرعت به طرف آنجا می‌رفتند و هر لحظه ممکن بود با او برخورد کنند که من او را بلند کردم و با کمک خانم دیگری او را تا رسیدن اورژانس داخل ماشین پلیس گذاشتیم. همچنین از باک سمندی که باعث این تصادف بود بنزین نشت کرده بود و با توجه به اینکه نزدیک مانیتور بود، ممکن بود آتش‌سوزی اتفاق بیفتد که با آتش‌نشانی هم تماس گرفتیم و از آنها هم کمک خواستیم. زمانی که آتش‌نشانان آمدند، راننده سمند را که داخل ماشین گیر کرده و مصدوم شده بود و نمی‌توانست حرف بزند بیرون کشیدند و تحویل اورژانس دادند. در این حادثه علاوه بر مأمور پلیس که فداکاری بزرگی کرد، مرد دیگری که ظاهرا در حال خروج از ترمینال بود هم جان باخت اما زن و مرد جوان با این فداکاری نجات پیدا کردند.
در همین حال سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری پایتخت نیز گفت: مأمور فداکار که مأمور کلانتری 128تهران نو بود و به‌صورت پیاده از منزلش به سمت محل کار می‌رفت، وقتی متوجه حرکت خطرناک خودروی سمند در محدوده ترمینال خاوران شد، جان عابران را نجات داد.
وی با تسلیت به همسر و فرزند و دیگر اعضای خانواده ستوان جواد رضایی گفت: ستوان رضایی یک پلیس به تمام معنا بود که برای حفظ سلامتی و جان شهروندان جان خود را تقدیم کرد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/234088/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

اعتراف پپ: انتظار نداشتم برای قهرمانی بجنگیم

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها

ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

آیا ماه به زمین نزدیک است؟

تشخیص نارسایی قلبی توسط هوش مصنوعی با اسکن پا

فرود زیبای مجدد فالکون 9

چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

عشق زندگی می بخشد

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستانک/ راه نجات

سیگنال مثبت به بورس تهران

هشدار بانک جهانی درباره نفت 100 دلاری

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

پوستر فدراسیون فوتبال برای دیدار امروز فوتسال ایران و ازبکستان

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد