راه ترقی

آخرين مطالب

تسلا: ایلان ماسک درباره سیستم خودران FSD اغراق‌ کرده است اقتصاد

تسلا: ایلان ماسک درباره سیستم خودران FSD اغراق‌ کرده است
  بزرگنمايي:

راه ترقی - به گفته‌ی یکی از مدیران تسلا در جلسه‌ی خصوصی با اداره‌ی وسایل نقلیه‌ی کالیفرنیا، ایلان ماسک سخنانی اغراق‌آمیز درباره‌ی سیستم کمک‌راننده‌ی FSD تسلا مطرح کرده است.

مدیر نرم‌افزار اتوپایلت تسلا به اداره‌ی وسایل نقلیه‌ی موتوردار کالیفرنیا گفته است که ایلان ماسک ، مدیرعامل این شرکت، در رابطه‌ با توانایی‌های سیستم کمک‌راننده‌ی پیشرفته‌ی تسلا بزرگ‌نمایی کرده است. این گفته‌ی مدیر سیستم اتوپایلت در یادداشتی که توسط گروه حقوقی PlainSite منتشر شده، رؤیت شده است. به گزارش ورج ،‌ این جدیدترین نمونه از اتفاقی است که نشان می‌دهد آنچه ایلان ماسک درباره‌ی اتوپایلت ادعا می‌کند با آنچه این سیستم کمک‌راننده در عمل انجام می‌دهد تفاوت‌هایی دارد. این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که تسلا به خاطر تصادف اخیر خودروی مدل S در تگزاس که به کشته شدن دو نفر منتهی شد، تحت فشار رسانه‌ها و مؤسسه‌های نظارتی است. اداره‌ی وسایل نقلیه‌ی موتوردار کالیفرنیا روز 9 مارس 2021 (19 اردیبهشت 1400) جلسه‌ای با افرادی به نمایندگی از تسلا برگزار کرد که در بین آن‌ها نام سی ‌ جی مور ، مدیر نرم‌افزار اتوپایلت، دیده می‌شود. اداره‌ی وسایل نقلیه‌ی موتوردار کالیفرنیا در بیانیه‌ای می‌نویسد: «به گفته‌ی سی‌جی، توییت‌های ایلان با واقعیت‌های مهندسی سازگار نیستند. تسلا در حال حاضر در سطح دو فناوری خودران قرار دارد.» برای فناوری خودران سطوح مختلفی تعریف شده است؛ سطح دو به سیستم رانندگی نیمه‌خودکار اشاره می‌کند و باید حتما یک راننده روی آن نظارت داشته باشد. ایلان ماسک در جلسه‌ای مالی در ماه ژانویه‌ی 2021 (دی و بهمن 1399) به سرمایه‌گذاران گفت بسیار مطمئن است که خودروی تسلا می‌تواند امسال «به‌ شکل قابل‌ مطمئن‌تری در مقایسه‌ با انسان، خود را براند.» به نظر می‌رسد اداره‌ی وسایل نقلیه‌ی موتوردار کالیفرنیا در بیانیه‌ی خود به این بخش از سخنان ایلان ماسک اشاره کرده و مور به اشتباه عقیده داشته این گفته‌ها در توییت ایلان ماسک مطرح شده‌اند. سال گذشته‌ی میلادی تسلا سرویسی با عنوان «خودران کامل» (FSD) را وارد فاز آزمایشی کرد تا مشتریانی که در طرح دسترسی زودهنگام این شرکت ثبت‌نام کرده‌اند به FSD دسترسی پیدا کنند. قابلیت FSD به رانندگان تسلا امکان داد به سیستم کمک‌راننده‌ی اتوپایلت که تا حدی خودکار است در خیابان‌های شهری و جاده‌های محلی دسترسی پیدا کنند. تسلا از طریق نسخه‌ی آزمایشی نرم‌افزار FSD در تلاش است باگ‌های موجود را رفع کند. در یادداشت جدید اداره‌ی وسایل نقلیه‌ی موتوردار کالیفرنیا، تسلا گفته است تا تاریخ 9 مارس 2021 (19 اردیبهشت 1400) 824 دستگاه خودرو نسخه‌ی آزمایشی FSD را استفاده کرده‌اند؛ 753 دستگاه از این تعداد متعلق‌ به کارمندان تسلا هستند و 71 خودرو در مالکیت افراد عادی قرار دارند. ایلان ماسک پیش‌تر گفته بود تسلا «بسیار محتاطانه» قابلیت نرم‌افزاری FSD را مدیریت کرده است. حتی با فعال بودن FSD راننده‌ها باید دست خود را روی فرمان نگه دارند تا در صورت رخداد حادثه، در هر زمان آماده‌ی به دست گرفتن کنترل خودرو باشند. ماسک پیش‌بینی‌های زیادی درباره‌ی توانایی تسلا برای دستیابی به سیستم کاملا خودران انجام داده است که با آنچه مهندسان تسلا به نهادهای تنظیم مقررات می‌گویند در تضاد است. نماینده‌های تسلا به اداره‌ی وسایل نقلیه‌ی موتوردار کالیفرنیا گفته‌اند بعید است این شرکت بتواند تا پایان سال جاری میلادی به سطح پنج فناوری خودران دست پیدا کند. سطح پنج بدین معنی است که خودرو می‌تواند بدون نیاز به راننده تحت هر شرایطی به هر مکانی برود. مقاله‌های مرتبط:
فناوری تمام خودران تسلا، 10 هزار دلار قیمت دارد تسلا مدل اس در تصادفی مرگبار؛ خودروی خودران جان دو نفر را گرفت
این نخستین باری نیست که در جلسه‌های خصوصی تسلا با اداره‌ی وسایل نقلیه‌ی موتوردار کالیفرنیا، ادعاهای ایلان ماسک با محوریت سیستم خودران تسلا زیر سؤال می‌رود. PlainSite در مارس 2021 (اسفند 1399 و فروردین 1400) در گزارشی نوشت یکی از مدیران تسلا در جلسه‌ای گفته است: «نه اتوپایلت و نه FSD سیستم خودران محسوب نمی‌شوند.» این یعنی قابلیت FSD تسلا صرفا از لحاظ نام، خودران است. مدت‌ها است که منتقدان از بزرگ‌نمایی‌هایی ایلان ماسک و تسلا در مورد سیستم کمک‌راننده‌ی این شرکت انتقاد می‌کنند. استفاده از عبارت‌‌هایی نظیر اتوپایلت و FSD باعث شده است شماری از مشتریان تسلا به اشتباه فکر کنند که خودرویی کاملا خودران خریداری می‌‌کنند. تاکنون چند بار شاهد تصادفات مرگبار خودروهای تسلا به هنگام فعال بودن سیستم کمک‌راننده‌ی اتوپایلت بوده‌ایم که جدیدترین نمونه‌ی آن در اسپرینگِ تگزاس اتفاق افتاد. در این تصادف کسی روی صندلی راننده حضور نداشت و خودروی تسلا مدل S پس از برخورد با یک درخت جان دو نفر را گرفت. این گفته‌ی مقامات محلی مبنی بر نبود فردی در صندلی راننده باعث شد این ایده شکل بگیرد که سیستم اتوپایلت فعال بوده است. تسلا گفت اتوپایلت در زمان تصادف فعال نبوده و فردی ممکن است روی صندلی راننده حاضر بوده باشد. سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌‌ها و ستاد ملی ایمنی حمل‌و‌نقل ایالات متحده تحقیقات روی تصادف مرگبار تسلا مدل S را شروع کرده‌اند.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/260220/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

اعتراف پپ: انتظار نداشتم برای قهرمانی بجنگیم

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها

ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

آیا ماه به زمین نزدیک است؟

تشخیص نارسایی قلبی توسط هوش مصنوعی با اسکن پا

فرود زیبای مجدد فالکون 9

چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

عشق زندگی می بخشد

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستانک/ راه نجات

سیگنال مثبت به بورس تهران

هشدار بانک جهانی درباره نفت 100 دلاری

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

پوستر فدراسیون فوتبال برای دیدار امروز فوتسال ایران و ازبکستان

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد