راه ترقی

آخرين مطالب

فناوری خودران لکسوس در شرایط واقعی چگونه عمل می‌کند اقتصاد

فناوری خودران لکسوس در شرایط واقعی چگونه عمل می‌کند
  بزرگنمايي:

راه ترقی - آزمایش عملی فناوری خودران تیم‌میت لکسوس روی خودروی LS نشان داد که این سیستم در مقایسه با اتوپایلوت تسلا و سوپرکروز جنرال موتورز، رویکرد محافظه‌کارانه‌ای در رانندگی بدون دخالت انسان دارد.

خودروی خودران واقعی وجود ندارد؛ آن‌ها وجود ندارند و ممکن است هرگز وجود نداشته باشند. اگر چیز دیگری غیر از این می‌گویید، اشتباه می‌کنید. اگر مدیر شرکت خودروسازی هستید و چیز دیگری غیر از این می‌گوید، اشتباه می‌کنید. آنچه ما اکنون داریم، دستیار رانندگی بدون دست (Hands-free) است و تعداد بسیاری از آن‌ وجود دارد.

راه ترقی

در بیشتر موارد، تیم‌میت رویکردی محافظه‌کارانه‌تر از سیستم‌های خودرانی دارد که توسط کادیلاک و فورد پشتیبانی می‌شود. این سیستم تنها در جاده‌های نقشه‌برداری‌شده و بزرگراه‌های با دسترسی محدود کار می‌کند. لکسوس برای جاده‌هایی که تیم‌میت در آن کار می‌کند، متعهد به مسافت پیموده‌شده نیست؛ اما تأیید کرده که این سیستم، در مقیاسی مشابه فناوری خودران جنرال موتورز است که در 130 هزار مایل بزرگراه نقشه‌برداری‌شده عمل می‌کند. تیم‌میت مجموعه معمولی تجهیزات ایمنی فعال را در لکسوس LS مدرن با تعداد زیادی دوربین و حسگر لایدار (LIDAR) به منظور پایش موقعیت خودرو در مسیر حرکت جمع‌آوری می‌کند. یک دوربین مادون قرمز نیز روبه‌روی صورت راننده وجود دارد تا مطمئن شود چشم‌های او روی جاده متمرکز می‌ماند.

راه ترقی

در اینجا تیم‌میت از سیستم‌های رقابتی دور می‌شود و با آن‌ها تفاوت‌هایی دارد. پیام صوتی همراه با ارتباطات واضح درباره اینکه چه زمانی راننده باید دستان خود را روی فرمان بگذارد، آغاز می‌شود. نمایشگر سیستم خطرات احتمالی مانند ورود خودرو به آزادراه یا ادغام شدن در مسیر راننده را برجسته می‌کند و نمایش می‌دهد؛ بنابراین راننده همیشه باید تمرکز لازم را داشته باشد. نمایشگر حتی موتورسیکلت‌ها را در مسیر حرکت نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد مهندسان تویوتا تا حد امکان برای رفع ابهام درباره‌ی وضعیت سیستم و محیط خودرو تلاش کرده‌اند؛ اما در اینجا ویژگی‌های ابتکاری بیشتری وجود دارد. به‌عنوان مثال، اگر صفحه خاکستری شود و راننده جایگزین سیستم خودران نشود، ترکیبی معمولی از بوق زدن و چشمک زدن به اجرا درمی‌آید؛ اما لکسوس LS کمربند ایمنی راننده را نیز جمع می‌کند؛ ایده بسیار ساده و خوبی به نظر می‌رسد که ما درباره‌ی آن شوکه شده‌ایم و هیچ شرکتی قبلاً روی این موضوع کار نکرده است. این سیستم همچنین قادر به انجام تغییر خودکار خط حرکت است؛ اما برای انجام حرکت، خودرو و راننده هر دو باید درگیر باشند.

راه ترقی

از نظر فنی، سیستم خودران تیم‌میت لکسوس دو حالت مختلف بر اساس وضعیت ناوبری دارد. تیم بررسی موتوروان کار خود را با مکان خاصی شروع نکرد؛ اما در مسیر برگشت، آدرس دفتر مرکزی تویوتا به‌عنوان مقصد نهایی اعلام شد. با وارد کردن مقصد، تیم‌میت مسافت پیموده‌شده در یک منطقه دارای قابلیت رانندگی پیشرفته را در نمایشگر دیجیتال جلوداشبورد شمارش کرد.

راه ترقی

خودرو مفهومی و خودران تویوتا LQ معرفی شد رونمایی تویوتا از دو سیستم خودران مجزا در خودروی لکسوس LS500h
حتی بدون ناوبری، تیم‌میت کاملاً قادر به مدیریت ترافیک اطراف بود. این خودرو در مقایسه با شورولت بولت EUV دارای سوپرکروز که چند ماه قبل تیم بررسی موتوروان آزمایش کرده بود، با روشی کنترل‌شده‌تر از خودروهایی که به‌طور ناگهانی سرعت خود را کاهش می‌دادند یا وارد خط حرکت خودرو می‌‌شدند، عمل می‌کرد. از آنجا که خودرو می‌توانست خطرات احتمالی را ردیابی کند، به‌راحتی توانایی مدیریت آن‌ها را داشت. مدل اولیه و آزمایشی فناوری خودران لکسوس تیم‌میت بیش از حد به راننده خود وابستگی نشان داد. کارشناسان موتوروان و بسیاری از رسانه‌های دیگر، به مواردی اشاره می‌کردند که سیستم خاکستری می‌شد و از راننده می‌خواست بدون دلیل مشخص فرمان را در دست بگیرد. هرگاه خطر تصورشده یا واقعی از بین می‌رفت، دوباره نمایشگر خودرو آبی می‌شد و این نشان می‌داد که راننده می‌تواند آرام باشد و کمی استراحت کند. با وجود تنها 20 مایل از زمان نشستن، این اتفاق خیلی زیاد رخ داد.

راه ترقی

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/271302/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تارتار رقابت سهمیه را به تبریز کشاند

با برد دورتموند، سهمیه پنجم چمپیونزلیگ به آلمان رسید

هواداران دورتموند و سردادن شعار تو هرگز تنها قدم نخواهی زد پیش از بازی با پاری سن ژرمن

چرا هیچ بازیکنی را نباید با رونالدو نازاریو مقایسه کرد؟

خوشحالی میکا ریچاردز از حضور دل پیرو به جای کرگر در برنامه کارشناسی بازی دورتموند و پاری سن ژرمن

تبریک جواد خیابانی به ژوزه مورایس به دلیل مسلمان شدن سرمربی سپاهان

وقتی رافائل نادال وسط مسابقه تنیس خود، پیگیر نتیجه بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید می‌شود!

مرور کارنامه نوید محمدزاده به بهانه پخش سریال «جنگل آسفالت»

اوسمار: یادتان نرود با تیم سوم لیگ بازی داشتیم

مورایس: اگر من را نخواهند می‌روم

مورایس: چرا این سؤال‌ها را از تیم‌های دیگر نمی‌پرسید؟

اوسمار: امروز باید صدرنشین می‌شدیم

اوسمار: از نتیجه ناراحتم اما جنگیدیم

اوسمار: تا آخرین لحظه برای قهرمانی می‌جنگیم

خلاصه بازی دورتموند 1 - پاری سن ژرمن 0

امیری: هنوز 15 امتیاز باقی مانده

اوسمار: هر بازی شرایط متفاوتی دارد

استقبال هواداران نساجی از بازیکنان این تیم

ویسی به کمیته انضباطی فراخوانده شد

واکنش کاپیتان سپاهان به «دل پرخون هواداران اصفهانی از بدنه فدراسیون»

خلاصه بازی النصر 3 - الخلیج 1

واکنش خوب دروازبان دورتموند روی شوت دمبله

شوت دمبله از روی دروازه دورتموند به بیرون رفت

دورتموند برنده راند اول؛ پاریسی‌ها امیدوار به کامبک در خانه

ماجرای عملیات شهادت‌طلبانه شهروند ترکیه‌ای در قدس

روایت فارن پالیسی از ماجراجویی های پرهزینه تل آویو

نماینده ایران در فینال غرب آسیا زنده ماند

غرامت سنگین بایرن برای همکاری با جانشین توخل

کنایه تند نورافکن به ناکامی پرسپولیس!

درویش با یحیی گل‌محمدی دوباره تماس گرفت

واکنش جواد نکونام به برکناری خطیر

شوت امباپه به تیر دروازه دورتموند برخورد کرد

ضربه سر فابیان رویز، خطرناک از کنار دروازه دورتموند به بیرون رفت

شوت خطرناک فولکروگ در چهارچوب نبود

سند برکناری علی خطیر از مدیریت استقلال

شکایت باشگاه سپاهان از پرسپولیس

پرسپولیس، پرتماشاگرترین با بلیت 300 هزار تومانی

معاون سیاسی استانداری فارس مطرح کرد: برنامه و نقشه راه؛ کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

بخش دوم صحبتهای وحید امیری در پایان بازی پرسپولیس و سپاهان

گل اول دورتموند به پاری‌سن‌ژرمن توسط نیکلاس فولکروگ

دبل کریستیانو رونالدو در بازی امشب النصر مقابل الخلیج

پاشازاده: شهریاری اتفاقات خوبی رقم می‌زند

اتهام مدیرعامل پرسپولیس به بازیکنان سپاهان

واکنش تند درویش به درگیری سپاهانی‌ها با بانوان

آغاز رسمی مذاکرات پرسپولیس با 10 بازیکن

موقعیت خطرناک برای دورتموند و شوت مارسیل سابیتزر که ثمری نداشت

رزاق پور: قدر فرصت‌ها را ندانستیم

شکایت پرسپولیس از سپاهان به دلیل اهانت به بانوان

کاهش تنش‌ها در منطقه محور تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان

ویدئویی جالب از بحث جومونگ و سوسانو وایرال شد