راه ترقی

آخرين مطالب

اردوی‌های حساس کشتی در آستانه بازی‌های المپیک ورزشی

اردوی‌های حساس کشتی در آستانه بازی‌های المپیک
  بزرگنمايي:

راه ترقی- سیزدهمین مرحله از اردوی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان برای حضور در بازی‌های المپیک توکیو، روزهای 1 تا 11 تیرماه در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده برگزار می‌شود.

بعد از پایان این اردو نفرات منتخب تیم‌های اعزامی به رقابت‌های بین‌المللی جام علی علی‌اف روسیه و یاشاردوغو ترکیه نیز به اردوی تیم ملی اضافه می‌شوند.

اتحادیه جهانی کشتی در فاصله حدود یک ماه مانده به بازی‌های المپیک توکیو اسامی 4 کشتی‌گیر دارای امتیازات بیشتر در 6 وزن المپیکی کشتی آزاد را اعلام کرد که حسین یزدانی در رده نخست وزن 86 کیلوگرم و مصطفی حسین‌خانی در رده چهارم وزن 74 کیلوگرم قرار دارند.

با این تفاسیر احتمال هم‌گروهی حسن یزدانی با «دیوید تیلور» آمریکایی و «آرتور نایفونوف» روسی وجود دارد و در سوی دیگر نیز و در وزن‌های 57، 65 و 74 کیلوگرم با توجه به تعدد زیاد قهرمانان، نمایندگان کشورمان کار سختی را در المپیک خواهند داشت. مصطفی حسین‌خانی به طور حتم با یکی از 2 آزادکار عنوان دار جهان یعنی «فرانک چامیزو» و «زائوربک سیداکوف» روسی به طور حتم هم‌گروه خواهد شد و البته در این بین «کایل داک» آمریکایی نیز حضور دارد و باید دید که در روز قرعه‌کشی نمایندگان کشورمان با چه حریفانی روبرو خواهند شد.

رضا اطری در وزن 57 کیلوگرم، مرتضی قیاسی در وزن 65 کیلوگرم، مصطفی حسین‌خانی در وزن 74 کیلوگرم، حسین یزدانی در وزن 86 کیلوگرم، محمدحسین محمدیان در وزن 97 کیلوگرم و امیرحسین زارع در وزن 125 کیلوگرم نمایندگان المپیکی کشورمان در توکیو هستند.

البته در اردوهای تیم ملی نفرات دیگری نیز حضور دارند تا بعد از پشت‌سر گذاشتن فرایند انتخابی تیم ملی و مشخص شدن ترکیب تیم ملی برای حضور در پیکارهای جهانی 2021 نروژ، مهیای حضور در این رقابت‌ها شوند.

از نکات قابل توجه می‌توان به بازگشت «علیرضا کریمی» در وزن 92 کیلوگرم اشاره کرد. او در چند ماه گذشته شانس خود را برای حضور در المپیک توکیو در وزن 97 کیلوگرم امتحان کرد و بعد از کسب عنوان سومی جام زیلکوفکسی لهستان و شکست مقابل محمدحسین محمدیان نتوانست جایگاهی در تیم ملی در المپیک داشته باشد. او یکبار دیگر به وزن 92 کیلوگرم برگشته و خود را برای پیکارهای جهانی آماده می‌کند. کریمی مدال برنز و نقره پیکارهای جهانی 2018 مجارستان و 2019 قزاقستان در وزن 92 کیلوگرم را در کارنامه دارد.

تیم ملی کشتی آزاد خوشبختانه این سال‌ها در وزن‌های 86، 92 و 97 کیلوگرم آزادکاران آماده و قبراقی را دارد که انتخاب را برای کادر فنی سخت کرده، چرا که همه افراد حاضر در اردوهای تیم ملی در این سال‌ها شانس کسب مدال جهانی را دارند. علی شعبانی، مجتبی گلیج، علیرضا کریمی، کامران قاسم‌پور، محمدحسین محمدیان، احمد بذری و محمدجواد ابراهیمی از جمله آزادکارانی هستند که می‌توانند برای کشتی کشورمان افتخارآفرینی کنند.

اما دوازدهمین مرحله از اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان نیز برای حضور در المپک توکیو روزهای 28 خرداد تا 7 تیرماه در کشتی شهید مصطفی صدرزاده برگزار می‌شود.

بعد از انتخاب نفرات نهایی تیم ملی در المپیک توکیو، به طور حتم «محمد بنا» چند اردوی باقی‌مانده را با وسواس و شرایط ویژه‌ای دنبال می‌کند.

اتحادیه جهانی چند روز بعد از رنکینگ 6 وزن المپیکی کشتی آزاد، رنکینگ المپیکی کشتی فرنگی را نیز اعلام کرد که 2 فرنگی‌کار ایرانی نیز با امتیازاتی که به دست آوردند، در جمع چهار نفر برتر وزن‌های خود قرار گرفتند.

محمدعلی گرایی در وزن 77 کیلوگرم بعد از تاماش لورینچ (مجارستان)، آلکس کسیدیس (سوئد) و کاراپت چالیان (ارمنستان) در رده چهارم قرار گرفت. محمدهادی ساروی نیز در وزن 97 کیلوگرم بعد از موسی اولویف (روسیه) و آرتور الکسانیان (ارمنستان) در رده سوم این وزن قرار گرفت.

علیرضا نجاتی در وزن 60 کیلوگرم، محمدرضا گرایی در وزن 67 کیلوگرم، محمدعلی گرایی در وزن 77 کیلوگرم، محمدهادی ساروی در وزن 97 کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن 130 کیلوگرم 5 نماینده کشتی فرنگی ایران در بازی‌های المپیک توکیو هستند.

در چند ماه گذشته همه 11 کشتی‌گیران المپیکی در یک یا 2 تورنمنت خارجی شرکت کرده و به طور حتم شرایط تمرینات در فاصله کمتر از 35 روز مانده به آغاز مسابقات کشتی در المپیک توکیو بسیار متفاوت خواهد بود.

سی و دومین دوره بازی‌های المپیک از اول مردادماه در توکیو آغاز می‌شود و فرنگی‌کاران ایران در 10 مردادماه برابر رقبا به روی تشک می‌روند. این رقابت‌ها در 6 وزن است که از ایران پنج نماینده حضور دارد.  

رقابت‌های وزن 60 و 130 کیلوگرم کشتی فرنگی روزهای 10 و 11 مرداد و مسابقات وزن‌های 77 و 97 کیلوگرم هم در روزهای 11 و 12 مرداد برگزار می‌شود. ایران در وزن 87 کیلوگرم نماینده ندارد و در وزن 67 کیلوگرم محمدرضا گرایی در روزهای 12 و 13 مردادماه به روی تشک خواهد رفت. 

کشتی فرنگی برای نخستین بار در المپیک 1960رم با چهار فرنگی‌کار اعزام شد و در اولین حضورش نخستین مدال کشتی فرنگی از جنس برنز توسط محمد پذیرایی تصاحب شده است. کشتی فرنگی که پای ثابت مدال‌آوری ایران در ادوار المپیک است  از نخستین حضور خود تا به امروز در بازی‌ها حضور دارد.

پس از پایان رقابت‌های کشتی فرنگی، مسابقات کشتی آزاد از 13 تا 16 مردادماه برگزار می‌شود. در روزهای 13 و 14 مرداد نمایندگان کشورمان در سه وزن 57، 86 و 125 کیلوگرم به مصاف حریفان خواهند رفت.

همچنین مبارزه‌های وزن 74 کیلوگرم و 125 کیلوگرم در روزهای 14 و 15 مردادماه و وزن 97 و 65 کیلوگرم نیز روزهای  15 و 16 مردادماه برگزار می‌شود.

کشتی آزاد یکی از  رکورددارترین رشته‌های ورزشی ایران در تمامی ادوار المپیک است از 1948 لندن تا 2020 توکیو.

کشتی آزاد تاکنون در 17 دوره حضورش در المپیک  35 مدال 6 مدال طلا 13 نقره و 17 برنز کسب  و در رشته فرنگی 7 مدال شامل 3 طلا، یک نقره و 3 برنز کرده است. حسن یزدانی در بازی‌های المپیک 2016 ریو ایران را پس از 16 سال در کشتی آزاد صاحب مدال طلا کرد.

حال باید دید عکس کدام یک از 11 کشتی‌گیر المپیکی در تالار افتخارات خانه کشتی در بین عکس‌های طلایی‌های کشتی ایران در المپیک حک خواهد شد.

اردوی‌های حساس کشتی در آستانه بازی‌های المپیک

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/275026/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

عربستان اسپانسر فیفا شد!‏

پرفسور کروس آلمان را قهرمان اروپا می‌کند

وینیسیوس: وقت قهرمانی دوباره رئال در ‏CL‏ است

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

طوفان نمک کوهنوردیه!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

مافیای موسیقی در ایران فقط برای موسیقی پاپ هست؟

تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد

تجاوز به چپ کامیون چهار کشته برجای گذاشت

دبی هنوز در زیر آب!

استنشاق گاز شادی‌آور با طعم قلیان‌های مرگ‌آور!

دفترچه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور 1403 منتشر شد

سیلاب در گلزار شهدای کرمان

تخریب منازل مسکونی در زاهدان بر اثر طوفان

دستگیری 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

آهنگ محسن چاوشی به نام «شاه مقصود» برای طرفدارانش

آتش‌سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت‌تیر در منطقه شهرری

شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های روز اول کنکور 1403

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟