راه ترقی

آخرين مطالب

بررسی مچ بند هوشمند هواوی بند 6 اقتصاد

  بزرگنمايي:

راه ترقی -

اوایل فروردین‌ماه، هواوی از مچ‌بند جدید خود با نام هواوی بند 6 رونمایی کرد. جالب است بدانید که نسل قبلی، هواوی بند 4 نام داشت و هواوی با صرف‌نظر از عدد 5، بند 6 را معرفی کرد. احتمالا سیاست پشت این حرکت، هماهنگی بین نسخه‌های هواوی بند و آنر بند باشد؛ به‌خصوص هر دو مچ‌بند هوشمند، شباهت‌های زیادی باهم دارند.

راه ترقی

اگر نگاهی به پشت جعبه‌ی هواوی بند 6 بیاندازید، می‌توانید بارزترین ویژگی‌های آن را ببینید. اول از همه، به قابلیت سنجش سطح اکسیژن خون یا اشباع اکسیژن خون آن اشاره شده که با عبارت SpO2 نشان داده می‌شود. مورد بعدی نمایشگر بزرگ 1٫47 اینچ با پنل OLED که در نوع خود، جزو بزرگ‌ترین نمایشگرها برای مچ‌بندهای هوشمند به‌حساب می‌آید. موارد دیگر شامل شارژدهی زیاد باتری با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع، رصد 24 ساعته‌ی ضربان قلب، شناسایی 96 نوع تمرین ورزشی و پایش خواب می‌شود که در ادامه تک‌تک آن‌ها را توضیح خواهیم داد. شما می‌توانید برای خرید اینترنتی مچ‌بند هوشمند هواوی بند 6 به فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا مراجعه کنید.
طراحی و کیفیت ساخت هواوی بند 6
هواوی بند 6 شباهت خیلی زیادی به آنر بند 6 دارد؛ البته این موضوع چندان هم غیرطبیعی نیست؛ چراکه تا چند وقت پیش، آنر یکی از زیرمجموعه‌های هواوی بود. چنین شباهت‌هایی را می‌توانید حتی در مورد گوشی‌های دو شرکت هواوی و آنر هم مشاهده کنید. هواوی بند 6 در حقیقت ترکیبی از ساعت هوشمند و مچ‌بند هوشمند است. بزرگ‌تر شدن نمایشگر مرز بین ساعت‌ها و مچ‌بندهای هوشمند را کم‌رنگ می‌کند.

راه ترقی

بند سیلیکونی هواوی بند 6 شاید کمی ضعیف به نظر برسد، ولی انعطاف‌پذیری زیاد و وزن سبکی دارد، به‌راحتی هم روی دستتان می‌نشیند. چینی‌ها بند ساعت جدیدشان را ضد اشعه‌ی فرابنفش معرفی می‌کنند و می‌گویند این بند در درازمدت، هیچ تاثیری روی پوست دست ندارد. بررسی درستی ادعای هواوی به زمان زیادی نیاز دارد. هواوی بند 6 به‌طور کامل ضدآب است و می‌توانید آن را بدون هیچ‌گونه نگرانی با خودتان به استخر یا حمام ببرید.

راه ترقی

شارژر مچ‌بند به‌صورت مغناطیسی به پشت آن وصل می‌شود و حدود یک ساعت طول می‌کشد تا بتواند مچ‌بند را از صفر تا 100 درصد شارژ کند. بسته به این‌که چه استفاده‌ای از مچ‌بند داشته باشید، می‌توانید با یک‌بار شارژ کامل، بین 10 تا 20 روز از آن استفاده کنید. اگر همه‌ی اعلان‌ها را روشن کنید و قابلیت رصد ضربان قلب 24 ساعته را هم فعال نگه دارید، نهایتا بعد از 10 روز باید دوباره آن را شارژ کنید. نمایشگر هواوی بند 6
به‌عنوان یک مچ‌بند هوشمند، هواوی بند 6 نمایشگری بزرگ دارد که مربعی‌تر از دیگر مچ‌بندهای هوشمند طراحی شده است و آن را تا حدودی شبیه به ساعت‌های هوشمند می‌کند. با این‌که از نظر ابعادی، می بند 6 شیائومی نمایشگر بزرگ‌تری در مقایسه با هواوی بند 6 دارد، ولی به دلیل نسبت تصویر کشیده‌، نمایشگر می بند 6 کوچک‌تر از نمایشگر هواوی بند 6 به نظر می‌رسد. پشت مچ‌بند هم مثل اکثر ساعت‌ها و مچ‌بندهای هوشمند، تعداد زیادی حسگر قرار دارد.

راه ترقی

روشنایی نمایشگر هواوی بند 6 به‌قدری است که می‌توانید محتوای آن را زیر نور آفتاب هم ببینید.
متاسفانه هواوی بند 6 از سنسور تشخیص نور محیط برای تنظیم روشنایی نمایشگرش بهره نمی‌برد؛ با وجود این، می‌توانید روشنایی نمایشگر را به‌راحتی از تنظیمات مچ‌بند تغییر دهید. اگر نمایشگر را روی روشن‌ترین حالت (درجه 5) قرار دهید، می‌توانید محتوای آن را زیر نور آفتاب هم ببینید. نرم‌افزار و رابط کاربری هواوی بند 6
هواوی بند 6 با تمام گوشی‌های مجهز به اندروید 6.0 یا iOS 9.0 و بالاتر کار می‌کند. برای استفاده از امکانات این مچ‌بند هوشمند، باید اپلیکیشن Huawei Health را روی گوشی خود نصب کنید. این اپلیکیشن را می‌توانید به‌صورت رایگان از فروشگاه‌های گوگل پلی استور ، اپل اپ استور و هواوی گالری دانلود کنید. دانلود Huawei Health برای اندروید
دانلود Huawei Health برای iOS
هواوی بند 6 رابط کاربری ساده‌ای دارد؛ اگر انگشتتان را از بالا به پایین نمایشگر بکشید، درست‌مثل گوشی‌های هوشمند، با صفحه‌ای از میان‌برهای ضروری مثل فعال‌سازی ویبره و آلارم مواجه می‌شوید؛ صفحه‌ای کاربردی که جای آن در می بند 6 شیائومی واقعا خالی است. اگر هم انگشتتان را از پایین نمایشگر به بالا بکشید، صفحه اعلان‌ها را خواهید دید.

راه ترقی

اگر انگشتتان را به سمت راست یا چپ بکشید، می‌توانید نمایی از اپلیکیشن‌های مچ‌بند را مشاهده کنید که به‌اصطلاح به آن‌ها «ویجت» گفته می‌شود. به سمت راست که بروید اول از همه ویجت ضربان قلب را می‌بینید. پس از آن ویجت استرس، ویجت آب‌وهوا (که انیمیشن ساده‌ای هم دارد)، ویجت پخش‌کننده‌ی موسیقی و درنهایت ویجت فعالیت‌های روز را مشاهده می‌کنید. نوع و چیدمان ویجت‌ها را می‌توانید از بخش تنظیمات مچ‌بند تغییر دهید. در نظر داشته باشید که هواوی بند 6 حافظه داخلی ندارد و نمی‌توانید موسیقی‌های خود را در آن ذخیره کنید؛ بنابراین با ویجت کنترل موسیقی، پخش‌کننده‌ی موسیقی گوشی را کنترل می‌کنید. در تست‌هایی که انجام دادیم، متوجه شدیم که بخش کنترل موسیقی با اپلیکیشن‌های محبوبی مثل اسپاتیفای هم کار می‌کند. هواوی بند 6 به‌طور کامل از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند؛ البته این «پشتیبانی کامل» صرفا به نشان دادن پیام‌های فارسی محدود می‌شود و نمی‌توانید منوهای مچ‌بند را فارسی کنید. صرف‌نظر از زبان پیغام‌ها، در نظر داشته باشید که مچ‌بند جدید هواوی نمی‌تواند ایموجی‌ها را نشان دهد. امکانات و قابلیت‌های هواوی بند 6
اگر دکمه‌‌ی موجود روی لبه‌ی سمت راست مچ‌بند را فشار دهید، وارد فهرست برنامه‌ها می‌شوید. اولین قسمت به فعالیت‌های ورزشی مربوط می‌شود. هواوی می‌گوید که بند 6 می‌تواند تا 96 تمرین ورزشی را پشتیبانی می‌کند. وقتی وارد بخش Workout می‌شوید، فقط تعداد انگشت‌شماری تمرین ورزشی را مشاهده می‌کنید. برای این‌که بتوانید هر 96 حالت را ببینید، باید آخرین گزینه، یعنی Widgets را انتخاب کرده و سپس + بزرگی را که بالای صفحه قرار دارد انتخاب کنید. از این بخش می‌توانید تمرینات ورزشی موردنظرتان را از بین فهرست 96تایی انتخاب کنید. در بخش تمرینات، موارد عجیبی مثل «اسب‌سواری»، «لیزرتگ» یا حتی «رقص خیابانی» هم دیده می‌شود!

راه ترقی

بعد از دو منوی مربوط به تمرینات ورزش، منوی سوم به قابلیت اصلی هواوی بند 6، یعنی SpO2 یا سنجش اشباع اکسیژن خون می‌پردازد. این معیار، نسبت تعداد گلبول‌های قرمز حامل اکسیژن به کل گلبول‌های قرمز خون را نشان می‌دهد. برای ریه‌های سالم، عدد SpO2 باید بین 95 تا 100 درصد باشد. اگر SpO2 کمتر از 90 درصد باشد، می‌تواند به انواع بیماری‌های قلبی، تنفسی یا حتی وجود ویروس کرونا اشاره کند. هواوی می‌گوید که مچ‌بند هوشمند جدیدش به‌صورت 24 ساعته SpO2 را رصد می‌کند؛ درحالی‌که در واقعیت این کار را باید به‌صورت دستی انجام دهید. احتمالا سنجش خودکار SpO2 در به‌روزرسانی‌های بعدی به مچ‌بند اضافه خواهد شد. در نظر داشته باشید که هر بار سنجش SpO2 حدود یک دقیقه زمان می‌برد و بین هر دو بار تست SpO2 باید نیم ساعت صبر کنید.

راه ترقی

راه ترقی

هواوی بند 6 یکی از کامل‌ترین مچ‌بندهای هوشمند بازار به‌حساب می‌آید که از نظر امکانات و قابلیت‌ها، حتی از برخی ساعت‌های هوشمند هم کامل‌تر است. امکان سنجش اشباع اکسیژن خون (SpO2) در شرایط همه‌گیری کرونا، قابلیت فوق‌العاده کاربردی و مفیدی محسوب می‌شود که در کمتر مچ‌بندی دیده می‌شود. نمایشگر بزرگ و باکیفیت، بدنه‌ای ضد آب، قابلیت رصد 24 ساعته ضربان قلب و سطح استرس، پایش خواب و شارژدهی زیاد از مواردی محسوب می‌شود که بند 6 هواوی را به یکی از کامل‌ترین مچ‌بندهای هوشمند تبدیل می‌کند.

راه ترقی

هواوی بند 6 یکی از کامل‌ترین مچ‌بندهای حال حاضر محسوب می‌شود. اگر مشکلی با قیمت زیاد این مچ‌بند ندارید، وجود حسگر SpO2 به‌تنهایی می‌تواند خرید آن را توجیه کنید؛ اما اگر نیازی به این حسگر نمی‌بینید و ترجیح می‌دهید که هزینه‌ی کمتری برای خرید مچ‌بند پرداخت کنید، شیائومی می بند 6 بهترین جایگزین خواهد بود. شما می‌توانید برای خرید اینترنتی مچ‌بند هوشمند هواوی بند 6 به فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا مراجعه کنید.
نکات مثبت وجود حسگر SpO2 برای سنجش سطح اکسیژن خون قابلیت رصد 24 ساعته ضربان قلب و سطح استرس نمایشگر بزرگ با پنل OLED و روشنایی زیاد بدنه‌ی سبک و ضدآب شارژدهی زیاد باتری
نکات منفی محدود بودن برخی از امکانات به گوشی‌های هواوی و آنر نبودن امکان پاسخگویی به پیغام‌ها و تماس‌ها کُند بودن رابط کاربری نبود GPS داخلی قیمت زیاد
بیشتر بخوانید:
در گلکسی آنپکد 2021 سامسونگ منتظر چه محصولاتی هستیم؟
بررسی ایرتگ اپل
شایعه: های‌سیلیکون هواوی تولید آزمایشی تراشه‌ی پنل OLED منعطف را آغاز کرد
رونمایی از هواوی P50‌ در تاریخ 7 مرداد تأیید شد

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/282781/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ادعای ستاره سابق لیورپول درمورد جانشین کلوپ

مدیرعامل مس: مشخص شد مشکل ما بازیکنان نبودند

رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد

عبدولی در فینال جام تختی؛ هدایت به محمودی رسید

پوچتینو: در چلسی فقط من نباید خودم را ثابت کنم

هدیه به حسینی قبل از پرسپولیس

آلگری: اول صعود به چمپیونزلیگ، بعد قهرمانی جام حذفی

تشکیل جلسه در مازندران درخصوص ضرب‌وشتم داور کشتی

پوستکوگلو: نمی‌خواهیم اجازه بدهیم آرسنال قهرمان شود

اعتراف پپ: انتظار نداشتم برای قهرمانی بجنگیم

پیشنهاد وزارت ورزش برای تعیین مدیریت پرسپولیس و استقلال

تناقض سازمان‌ لیگ و سردرگمی تیم‌ها

ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

آیا ماه به زمین نزدیک است؟

تشخیص نارسایی قلبی توسط هوش مصنوعی با اسکن پا

فرود زیبای مجدد فالکون 9

چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

یک جهان راز درآمیخته داری به نگاه

عشق زندگی می بخشد

اکنون کجاست؟ کسی که فراموشش کردم

با آنکه دلم از غم هجرت خون است

داستانک/ راه نجات

سیگنال مثبت به بورس تهران

هشدار بانک جهانی درباره نفت 100 دلاری

علت گرانی شدید قیمت پیاز

کندوی پول ساز | چطور محصولی مثل عسل را صادر کنیم؟

گل برتر هفته 30 لیگ برتر پرتغال

منافی: انتخاب سرمربی پرسپولیس باید به پایان فصل موکول شود

جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد

واکنش رئیس لالیگا به ماندن ژاوی

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم امباپه به بایرن بیاید

پیروزی فاینورد با حضور کوتاه مدت علیرضا جهانبخش

دردسر توخل؛ غیبت دوباره دو ستاره بایرن مونیخ

پوستر فدراسیون فوتبال برای دیدار امروز فوتسال ایران و ازبکستان

تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد

گزارش رسانه روسی از دوران طلایی سردار آزمون در زنیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

توئیت مهدی فضائلی درباره سردار بلندپایه سپاه

تصاویر جدید از سردار قاآنی با پوشش غیرنظامی

پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد