راه ترقی

آخرين مطالب

حذف محدودیت سنی واکسیناسیون در سراسر کشور نوشتارها

حذف محدودیت سنی واکسیناسیون در سراسر کشور
  بزرگنمايي:

راه ترقی- روزنامه ایران چهارشنبه 31 شهریور در گزارشی نوشت: از این پس همه افراد بالای 18 سال در 31 استان می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت‌نام واکسیناسیون به نشانی salamat.gov.ir نوبت دریافت کنند. برداشتن محدودیت سنی واکسیناسیون برای افراد بالای 18 سال خبر خوشی بود که وزیر بهداشت هفته پیش در سفر به استان همدان وعده آن را داد و حالا علاوه بر سه دانشگاه علوم پزشکی در تهران همه دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور اعلام آمادگی کرده‌اند که با افزایش جایگاه‌های تزریق واکسن محدودیت سنی واکسیناسیون علاوه بر پایتخت در همه استان‌ها برداشته شود.

بر این اساس و طبق دستور وزیر بهداشت مقرر شده واکسیناسیون کامل جمعیت مشمول در پایتخت تا نیمه آبان ماه به پایان برسد. مطالب بیان شده از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه کمیته‌های علمی کرونا همچنین نشان می‌دهد تاکنون با واکسینه کردن حدود 45 میلیون نفر بیش از 50 درصد ایرانی‌ها واکسینه شده‌اند و با حذف محدودیت سنی، واکسیناسیون مردم تا هفته آینده به 70 میلیون نفر افزایش خواهد یافت.

از این‌رو نظر مسئولان وزارت بهداشت بر این است با افزایش واکسیناسیون کرونا لاک داون هوشمند جایگزین دستورالعمل‌های بهداشتی قبلی شود تا با استفاده از مطالب به روز دنیا به سمت و سوی قطع و کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا حرکت کنیم. به‌عنوان مثال و بنا به اعلام وزیر بهداشت باید تغییراتی در زمینه قرنطینه و لاک‌داونی که در کشور اعمال می‌شود، ایجاد شود. اقداماتی مانند عدم تردد شبانه، مسافرت نرفتن، عدم خروج ماشین‌ها و... نمی‌تواند همیشه ادامه داشته باشد و با توجه به وضعیت موجود برایش فکری کرده و تغییر دهیم. نه اینکه یک چیزی را به‌عنوان دستورالعمل قرار داده و روی آن بایستیم.

 اگرچه این روزها روند واردات واکسن شتاب فراوانی به خود گرفته و طبق گفته معاون فنی گمرک نیز دیروز پنجاه و پنجمین محموله واکسن وارداتی کرونا شامل دو میلیون دوز واکسن سینوفارم وارد کشور شد، با این حال نگرانی مسئولان وزارت بهداشت متوجه این موضوع است که مردم بدون ثبت‌نام در سامانه سلامت به پایگاه‌ها مراجعه کنند و باعث ایجاد ازدحام و شلوغی شوند؛ در همین زمینه وزارت بهداشتی‌ها مدام تأکید می‌کنند داشتن نوبت از سامانه نوبت‌دهی واکسن الزامی است و افراد تحت هیچ شرایطی بدون نوبت به پایگاه‌های واکسیناسیون مراجعه نکنند.

وزیر بهداشت در حالی روز گذشته در جلسه کمیته‌های علمی کرونا این خبر خوش را به مردم ایران داد که روزانه بیش از یک و نیم میلیون واکسن کرونا در کشور تزریق می‌شود. تنها در یک هفته گذشته بیش از 8 میلیون واکسن در کشور تزریق شده است و هر هفته نیز واکسن‌هایی با حجم انبوه از نوع سینوفارم و آسترازنکا به سبد واردات واکسن اضافه می‌شود.

همچنین طبق دستور وزیر بهداشت قرار بود چنانچه دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور تعداد جایگاه‌های تزریق واکسن و همچنین مراکز تجمیعی واکسیناسیون را افزایش دهند پس از دسترسی به تعداد دوز زیاد واکسن بدون در نظر گرفتن گروه سنی، واکسیناسیون علیه کووید19 را انجام دهند.

با این حال و در چنین شرایطی گروه‌های سنی بالای 18 سال بعد از ماه‌ها انتظار برای تزریق واکسن کرونا می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه و نوبت دهی به پایگاه‌های تجمیعی مراجعه و واکسن کرونا دریافت کنند. بهرام عین‌اللهی در حاشیه جلسه کمیته علمی کرونا اظهار کرد: از امروز(30 شهریور) محدودیت و شرط سنی واکسیناسیون در سراسر کشور برداشته شد و دیگر محدودیتی نداریم و تمام افراد بالای ١٨ سال می‌توانند به مراکز واکسیناسیون برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

به گفته عین‌اللهی، ایران به مرز تزریق 45 میلیون دوز واکسن رسیده‌ و هفته پیش ٨ میلیون دوز واکسن تزریق شده است و پیش‌بینی می‌شود در چند هفته آینده ٧٠ درصد جمعیت واکسینه شوند و از مشاهده صحنه‌های تلخ و مرگ و میر بیش از 6٠٠ نفر جلوگیری شود.  وی ادامه داد: ما فعلاً واکسیناسیون کنکوری‌ها را آغاز کرده‌ایم و سن بتدریج کاهش پیدا خواهد کرد و برنامه داریم در ٢ تا ٣ هفته آینده واکسیناسیون دانش‌آموزان بین ١٢ تا ١٨ سال انجام شود.

او با اشاره به هجمه وحشتناک جاهلان و مغرضان واکسن می‌گوید: امروز در هجمه وحشتناکی از عدم واکسیناسیون قرار گرفتیم که یک عده جاهلند و عده‌ای هم مغرضند که خودشان می‌دانند واکسن خوب است، اما به‌دلایلی علیه آن صحبت می‌کنند.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از حرف‌هایش به این نکته هم اشاره کرد که بیشتر مرگ و میرهای کرونا عصر و شب اتفاق می‌افتد: «فکر نکنید همه جا مانند مسیح دانشوری، بقیةالله و... است. همه جای کشور این‌گونه نیست، بلکه به سادگی افراد را اینتوبه می‌کنند. من 9 استان را رفتم و تمام آی‌سی‌یوهای آن را دیده‌ام. اوضاع بسیار خراب است. پروتکل‌هایی که زحمت کشیده می‌شود و داده می‌شود، اجرا نمی‌شود. مهم‌ترین مسأله برای بیمار کرونا نگهداری و اکسیژن او است. بیشتر مرگ‌ها هم در عصر و شب یعنی در مواقعی که پرسنل درست رسیدگی نمی‌کنند، اتفاق می‌افتد. انتظار دارم که این گزارش‌ها داده و کار شود.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/303119/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

پیانو هم قیمت یک آپارتمان شد

آنالیز شبانه تیم ملی فوتسال در بانکوک

خلاصه بازی مس رفسنجان 1(5) - پیکان 1(4)

سردار برای بازی متفاوت رم فیکس شد

عربستان اسپانسر فیفا شد!‏

پرفسور کروس آلمان را قهرمان اروپا می‌کند

وینیسیوس: وقت قهرمانی دوباره رئال در ‏CL‏ است

هلاکت 2 تروریست با عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در اطراف زاهدان

سردار اشتری: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود

سردار فدوی: نقش شهید حجازی در توانمندسازی مقاومت موثر است

غریب‌ آبادی: آمریکا صلاحیت ورود به عرصه حقوق بشر را ندارد

طوفان نمک کوهنوردیه!

آرنولد از رقابت با استالونه می‌گوید

تهدید خانواده آرمان عبدالعالی به شکایت از فیلم «بی بدن»

دو تا کلیه محکم و پرکار، در عین حال ترد و کرانچی!

صفحه مجازی همسر سابق «مهدی قائدی» بسته شد

مافیای موسیقی در ایران فقط برای موسیقی پاپ هست؟

تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد

تجاوز به چپ کامیون چهار کشته برجای گذاشت

دبی هنوز در زیر آب!

استنشاق گاز شادی‌آور با طعم قلیان‌های مرگ‌آور!

دفترچه آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی کنکور 1403 منتشر شد

سیلاب در گلزار شهدای کرمان

تخریب منازل مسکونی در زاهدان بر اثر طوفان

دستگیری 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

ناسا 2 ماموریت رصد زمین را پس از 18 سال متوقف کرد

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

دو بازیکن از تمرین یک‌راست به بیمارستان رفتند!‏

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم

ایران: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

آهنگ محسن چاوشی به نام «شاه مقصود» برای طرفدارانش

آتش‌سوزی مهیب اطراف بیمارستان هفت‌تیر در منطقه شهرری

شناسایی و دستگیری داوطلبان متخلف آزمون‌های روز اول کنکور 1403

ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟