راه ترقی

آخرين مطالب

نروژ بزرگترین کشتی‌های هیدروژنی جهان را می‌سازد دانش

نروژ بزرگترین کشتی‌های هیدروژنی جهان را می‌سازد
  بزرگنمايي:

راه ترقی - ایسنا /یک شرکت نروژی قصد دارد بزرگترین کشتی‌های هیدروژنی جهان را به طول 117 متر بسازد تا مسافران و بارها را با تکیه بر سوخت هیدروژن سبز در قطب شمال حمل کند.
در نشانه‌ای از تغییر و تحول در صنعت کشتی سازی و حمل و نقل دریایی، یک کارخانه کشتی سازی نروژی برای ساخت بزرگترین کشتی‌های هیدروژنی جهان قرارداد بسته است.
شرکت کشتی سازی میکلباست(Myklebust) در نروژ توسط شرکت حمل و نقل دریایی تورگاتن نورد(Torghatten Nord) برای ساخت دو کشتی هیدروژنی بزرگ انتخاب شده است.
این کشتی‌ها برای حمل حداکثر 120 وسیله نقلیه در طولانی‌ترین مسیر کشتی نوردی نروژ و برای کار در آب‌های قطب شمال طراحی شده‌اند.
به گفته شرکت سازنده، این کشتی‌ها شهرهای بودو(Bodø) و لوفوتن(Lofoten) را به هم متصل خواهند کرد.
این کشتی‌ها با هیدروژنی که به صورت محلی در شهر بودو تولید می‌شود، سوخت‌گیری خواهند کرد.
شرکت نروژی میکلباست این کشتی‌ها را طراحی خواهد کرد و قرار است آنها را در سال 2026 تحویل دهد.
تقویت صنعت کشتیرانی
این پروژه از آنجایی اهمیت پیدا می‌کند که حمل و نقل مسافر با هیدروژن در چنین مسیر سخت و طولانی قبلاً هرگز انجام نشده بود.
تمام ملاحظات ایمنی باید در طراحی و راه حل‌های فنی برای کشتی‌هایی که مسافت‌های طولانی را در آبراه‌های در معرض آب و هوای متغیر و شدید طی می‌کنند، در نظر گرفته شود.
ماریوس هانسن مدیر عامل شرکت تورگاتن نورد در بیانیه‌ای گفت: این پروژه یک تقویت قابل توجه برای فناوری و محیط کارخانه کشتی سازی نروژ است و ما مفتخریم که آن را در نروژ انجام می‌دهیم.
کشتی‌های با ظرفیت بزرگ از تأسیسات میکلباست ساخته خواهند شد. ساخت و ساز این کشتی‌ها به افزایش تعداد کارکنان و فعالیت زیاد در این کارخانه کشتی سازی برای آینده نیاز دارد.
این پروژه علاوه بر همکاری نزدیک با اداره دریانوردی نروژ، به تعریف پروتکل‌ها و استانداردهای ایمنی جدید برای کلاس کاملاً جدیدی از کشتی‌ها و همچنین به تجهیز تامین‌کنندگان نروژی برای طراحی، فناوری، تجهیزات و هیدروژن نیز نیاز دارد.
لیو سندره مورن مدیرعامل میکلباست در بیانیه‌ای گفت: ما همراه با این خط تولید جدید در نروژ، دانش جدیدی را توسعه خواهیم داد، مشاغل ایمن را ایجاد خواهیم کرد و قادر خواهیم بود کارآموزان بیشتری را بپذیریم. ارائه کاری که هیچ کس قبل از ما انجام نداده است، هیجان انگیز خواهد بود.
راه حل‌های دریایی با انتشار صفر کربن
قرار است این بزرگ‌ترین کشتی‌های هیدروژنی جهان در طول یک مسیر 278 کیلومتری، حمل ‌و نقل دریایی را پیش ببرند.
به گفته شرکت سازنده، این کشتی‌های 117 متری از هیدروژن سبز به عنوان منبع اصلی سوخت خود استفاده می‌کنند و حداقل 85 درصد از مسافت خود را در حین حرکت در آب‌های خشن قطب شمال با این نوع سوخت طی می‌کنند.
این کشتی‌ها به دلیل سرعت متوسط 17 گره دریایی با شرایط چالش برانگیزی مواجه می‌شوند، اما به گونه‌ای طراحی می‌شوند که به طور موثر با آنها برخورد کنند.
واحدهای ذخیره هیدروژن آنها سوخت پیل‌های سوختی را تامین می‌کند که انرژی را به برق برای تامین انرژی سیستم‌های کمکی و نیروی محرکه کشتی‌ها تبدیل می‌کند.
به گفته شرکت سازنده پیش‌بینی می‌شود که این استراتژی جدید انتشار کربن دی اکسید را سالانه 26 هزار 500 تن در طول این مسیر کاهش دهد.
جان ایوار نیگارد وزیر حمل و نقل نروژ نیز در بیانیه‌ای گفت: این توافق نشان می‌دهد که کارخانه‌های کشتی سازی نروژی رقابتی هستند و به ایجاد تخصص بیشتر در راه حل‌های بدون آلایندگی کمک می‌کند.
با متعهد شدن دولت‌ها به دستیابی به اهداف انتشار صفر کربن، موجی از چنین تحولاتی در چند سال آینده برای بخش حمل و نقل پیش‌بینی می‌شود.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/865307/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های ایفای تعهدات ارزی سال 1401 اعلام شد

خانه تکانی اینتر در تابستان؛ 5 بازیکن می‌روند

ژاوی: جیرونا در سطح تیم‌های لیگ قهرمانان است

حضور پیشکسوتان تیم ملی فوتبال در اردوی آزادکاران جوان

«خانه انقلاب» فهرست کاندیداهایش برای دور دوم انتخابات را اعلام کرد

سخنگوی دولت: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد

روایتی متفاوت از سفر استانی قاضی‌القضات

تنها بچه ای که هوتن شکیبا قربون صدقه اش میره!

هشدار هواشناسی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور

سیلاب خیابان‌های ایلام را فرا گرفت

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از اختصاص 10 همت برای کادر درمان خبر داد

بدترین خبر ممکن؛ احتمال غیبت کاپیتان یونایتد

5 پاس گل برتر هفته 34 سری آ 2023/24

اسماعیلی به فینال رفت،سلطانی و خطابی برنزی شدند

ستاره تیم ملی: نه قرمز و نه آبی، من طرفدار تراکتورسازی هستم

روایت یک خبرنگار از دیدار معلّمان با رهبر انقلاب

تلفیق هندی و تُرکی در «قطب شمال»

سیلاب شدید در روستای «ماخونیکِ» خراسان جنوبی

عصبانیت حتی برای 1 دقیقه هم برای قلب مضر است

هر شب پناه میبرم از تو به مثنوی

ریشه‌یابی تروریسم شرقی در افغانستان

اشک‌های وحید شمسایی در بین‌الحرمین

حریفان والیبال بانوان در چلنج‌کاپ آسیا مشخص شدند

هجدهمی رستمیان در تپانچه 10 متر

تاریخ شروع فصل جدید لیگ برتر فوتسال مشخص شد

رافت: نیمکت پرسپولیس به خوبی مدیریت نمی‌شود

آخرین قهرمانی استقلال در جام حذفی مقابل شگفتی‌ساز

پوچتینو: شایعه اخراجم احمقانه است

آرتتا: باید با شتاب خوب آرسنال ادامه دهیم

پس از 12 سال؛ جدایی کاپیتان محبوب از دورتموند

یک نام جدید برای هیات مدیره پرسپولیس مطرح شد

پاسخ تند همتی به انتقاد خبرگزاری دولت: شما یا نمی‌دانید یا می‌خواهید ندانید

ویژه برنامه‌های رادیو ویژه شهادت امام صادق (ع) اعلام شد

برخورد پژو 405 و کوییک حادثه آفرید

کارشناس سیاستگذاری مسکن: ملک مصرفی افراد مشمول مالیات بر عائدی سرمایه نمی‌شود

پیک‌نیک خانواده سیلوا در تمرین استقلال

ابهام بزرگ در ترکیب حریف استقلال

اسبقیان: از زمان حضور قدیمی در هاکی پیشرفت قابل توجهی در این رشته داشتیم

ملی‌پوش ایران در جایی حساس‌تر از فینال آسیا

یک شهر به دنبال بقای داماش گیلان

بیانیه ایپس آسیا در محکومیت تهاجم وحشیانه اسرائیل به غزه

واکنش جدید سپاهان به حواشی تمام نشدنی بازی پرسپولیس

گل‌های برتر دورتموند در فصل 2023/24

پایان 12 سال حضور «کاپیتان وفادار» زنبورها

بایرن مونیخ به دنبال استخدام اشمیت یا دزربی

سخنگوی وزارت خارجه: پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین شعار ‎آزادی بیان افتاده است

تغییر چهره غافلگیرکننده «بانو هن» استاد یانگوم

ویدئویی از صدای ناکوک علیرضا طلیسچی در کنسرت اخیرش!

زلزله‌ای شدید خراسان شمالی را لرزاند

آشنایی با کتاب «دو دقیقه با موعود(عج)»