راه ترقی

آخرين مطالب

دفترچه سوالات ریاضی و انسانی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد اجتماعی

دفترچه سوالات ریاضی و انسانی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد
  بزرگنمايي:

راه ترقی - ایرنا / دفترچه سوالات نوبت اول کنکور 1403 در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی و دانشگاه فرهنگیان منتشر شد و کلید اولیه سوالات از سه‌شنبه پیش‌رو (11 اردیبهشت) در دسترس خواهد بود.
داوطلبان می توانند از روز سه‌شنبه (11 اردیبهشت) حداکثر تا روز یکشنبه مورخ 1403/02/16 هر مطلبی در خصوص سوالات و کلید آزمون را از طریق سیستم پاسخگویی الکترونیکی به این سازمان اعلام کنند. داوطلبان و علاقه‌مندان باید برای اطلاع از دفترچه سوالات به این پیوند مراجعه کرده و فایل‌های پی‌دی‌اف هر کدام از دفترچه سوالات را جداگانه از این صفحه بارگذاری کنند.
نوبت اول کنکور 1403
به گزارش ایرنا، نوبت اول آزمون سراسری سال 1403 روزهای پنجشنبه و جمعه (6 و 7 اردیبهشت) با شرکت در مجموع یک میلیون و 152 هزار و 518 داوطلب برگزار می‌شود. از این تعداد 729 هزار و 656 نفر یعنی 63 درصد زن و 422 هزار و 862 نفر یعنی 37 درصد مرد هستند. همچنین امسال آزمون دانشجومعلم همزمان با نوبت اول کنکور برگزار می‌شود که در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجومعلم نیز 660 هزار و 393 نفر ثبت نام کرده‌اند و از این تعداد 66 درصد زن و 34 درصد مرد هستند.
آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه 6 اردیبهشت ماه برگزار شد. آزمون گروه های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی عصر امروز روز و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه 7 اردیبهشت ماه در 412 شهر، 624 حوزه اصلی و 1993 حوزه فرعی برگزار خواهد شد.
فرآیند برگزاری آزمون صبح ها راس‌ ساعت‌ 8:00 (هشت) و بعدازظهر ساعت 14:30 (دو و نیم بعد از ظهر) آغاز می شود و درهای حوزه های امتحانی به ترتیب رأس‌ ساعت‌ 7:30 صبح و 14:00 (دو بعدازظهر) بسته خواهد شد و از ورود داوطلبان پس از بسته شدن در حوزه‌های امتحانی جلوگیری می‌شود. هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوط‌، لازم است اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکسدار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مداد تراش، مداد پاکن و یک سنجاق و یا سوزن همراه داشته‌ باشد.
داوطلبان باید از آوردن وسایل اضافی؛ از جمله کیف دستی، ساک دستی، هرگونه دستگاه ارتباطی و الکترونیکی (از قبیل پیجر، تلفن همراه، تبلت، قلم نوری، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند، هندزفری و ...)، کیف، جزوه، کتاب، ماشین حساب، هرگونه نُت و یادداشت و نظایر آن و همچنین وسایل شخصی به جلسه آزمون خودداری کنند.
همراه داشتن هر کدام از وسایل مندرج در این بند دارای تبعات زیر خواهد بود و به عنوان تقلب و تخلف تلقی و با داوطلبان ذیربط براساس قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون‌های سراسری که بخشی از آن در بند «ث» همین اطلاعیه درج شده، رفتار خواهد شد.
همچنین درصورت همراه داشتن وسایل ذکر شده و تحویل آنها به هنگام ورود به محل حوزه در صورت مفقود شدن وسایل، حوزه برگزاری مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت. همراه داشتن تلفن همراه حتی به صورت خاموش در جلسه آزمون، موجب محرومیت از گزینش در آزمون خواهد شد.
ضرایب و سهم سوابق تحصیلی
ضرایب و دروس آزمون سراسری سال 1403 سهم نمره کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام 3-3-6 در آزمون سراسری سال 1403 و در گروه‌های آزمایشی اصلی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی به میزان 50 درصد با تأثیر قطعی است و میزان تأثیر نمره کل سابقه تحصیلی دیپلم نظام سالی- واحدی/ ترمی - واحدی در این گروه‌ها، 37/5 درصد با تأثیر قطعی و میزان تأثیر سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی نظام سالی - واحدی/ترمی - واحدی 12/5 درصد با تأثیر قطعی در نمره کل سابقه تحصیلی در مجموع دیپلم و پیش‌دانشگاهی 50 درصد، همچنین سهم نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور) 50 درصد است.
داوطلبانی که سابقه تحصیلی کامل گروه آزمایشی مورد نظر خود را ندارند، اعم از دانش‌آموزان و دانش آموختگان شاخه‌های نظری، فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش در تمام نظام‌های آموزش و پرورش و طلاب حوزه‌های علمیه باید نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی دروس عمومی و اختصاصی بر اساس برنامه اعلامی وزارت آموزش و پرورش اقدام کنند.
سهم سوابق تحصیلی برای دو گروه آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی به این شکل است که سهم نمره‌کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم نظام 3-3-6 در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی، به میزان 28 درصد با تأثیر قطعی، میزان تأثیر نمره کل سابقه تحصیلی دیپلم نظام سالی واحدی/ترمی واحدی در این گروه‌ها، 21 درصد با تأثیر قطعی و میزان تأثیر سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی نظام سالی واحدی / ترمی واحدی هفت درصد با تأثیر قطعی در نمره کل سابقه تحصیلی (در مجموع دیپلم و پیش‌دانشگاهی 28 درصد) است.
همچنین سهم نمره‌کل سابقه تحصیلی در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی آزمون سراسری سال 1403 فقط شامل دروس عمومی سابقه تحصیلی است و سهم نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور) 72 درصد است. دروس عمومی آزمون سراسری امسال همچون آزمون سراسری سال 1402 صرفاً از طریق سوابق تحصیلی اعمال می‌شود و از این دروس در آزمون، سوالی نیست.
بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش برای داوطلبانی که سابقه تحصیلی ناقص دارند یا کلاً سابقه تحصیلی ندارند، سهم نمره کل سابقه تحصیلی قابل جایگزینی با نمره‌کل آزمون اختصاصی نیست. همه داوطلبانی که سابقه تحصیلی کامل گروه آزمایشی مورد نظر خود را ندارند (اعم از دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلان شاخه‌های نظری، فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش در تمام نظام‌های آموزش و پرورش و طلاب حوزه‌های علمیه) باید نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی دروس عمومی و اختصاصی براساس برنامه اعلامی وزارت آموزش و پرورش اقدام کنند.
در صورتی‌که داوطلبی در امتحانات نهایی که وزارت آموزش و پرورش برای ایجاد سوابق تحصیلی پیش‌بینی می‌کند، شرکت نکرده و اقدام به ایجاد سوابق تحصیلی در دروس عمومی و اختصاصی نکند، نمره خام آن درس که سابقه تحصیلی ندارد، صفر (0) لحاظ و سپس تراز می‌شود.
همچنین عناوین و ضرایب دروس آزمون اختصاصی در کنکور 1403 در هریک از گروه‌های آزمایشی مانند آزمون سراسری 1402 است. ملاک علمی برای پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی در سال 1403، نمره کل نهایی مربوط به سال 1403 است (با توجه به تغییر ضرایب و میزان تأثیر سابقه تحصیلی در سال 1403، نمره کل نهایی داوطلبان حاضر در جلسه آزمون سراسری سال 1402 برای پذیرش در سال 1403 تغییر می‌کند). رتبه در سهمیه و رتبه کشوری بر اساس نمره کل نهایی ساخته می‌شود.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/868326/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اینزاگی: خوشحالم که طارمی را جذب کردیم

پیروزی پورتو با گل و پاس گل طارمی

رجبی: فرهنگ فوتبال باید بازسازی بشود

خلاصه بازی مایورکا 0 - اتلتیکومادرید 1

وقتی کارلو آنچلوتی به حلقه شادی و جشن قهرمانی بازیکنان رئال مادرید اضافه می‌شود!

هواداران رئال مادرید در حال جمع شدن در خیابان‌های شهر برای برگزاری جشن قهرمانی در لالیگا

گل سوم پورتو به چاوز توسط مهدی طارمی

پیروزی 6 گُله النصر با هت‌تریک رونالدو

پاس گل استثنایی طارمی با پشت پا مقابل چاوز

تداوم بردهای عالمیان در مسابقات تنیس روی میز عربستان

گل دوم پورتو به چاوز

خلاصه بازی ساسولو 1 - اینتر 0

جلسه مهم یوفا؛ خیرونا یا سیتی در چمپیونزلیگ

تعداد سکوهای پرسپولیسی در وطنی مشخص شد

عصبانیت لاپورتا از شکست بارسا؛ باورم نمی‌شود

خلاصه بازی النصر 6 - الوحده 0

بازی پرسپولیس-نساجی، بدون حضور بانوان!

5 حرکت برتر بسکتبال حرفه‌ای NBA در شب گذشته

لیگ برتر بسکتبال؛ شهرداری گرگان به فینال رسید

حمایت پرسپولیس از تماشاگران جایگاه خاص

هت‌تریک رونالدو، گل پنجم النصر به الوحده

چهره مصمم بیرانوند برای ادامه درخشش در لیگ

هالند پس از پوکر؛ باید بیشتر پیشرفت کنم

جشن قهرمانی بازیکنان رئال مادرید

قهرمانیِ تیم آنچلوتی به روایت انیمیشن

پپ: امیدوارم 15 روز دیگر جام را در دست بگیریم

بیانیه چهار بندی در واکنش به حکم‌ کمیته انضباطی

سناتور آمریکایی: کسانی که در دانشگاه‌ها قیام کرده‌اند حامی حماس هستند، دقیقا مثل آیت‌الله‌ها در ایران!

گزارش صداوسیما از واکنش‌ها درخصوص پرونده نیکا شاکرمی

مقایسه فروش فیلم‌های مهم دهه‌های مختلف با توجه به نوسانات قیمت دلار!

این سکانس از قسمت جدید افعی تهران پُربازدید شد

آهنگران: امام فرمودند که نسل ما، نسل حماسه است

موزیک ویدیوی آهنگ خراسانی «بیا بریم دشت»

باکتری‌ها برای ما رشته سیم رسانا می‌سازند

داستانک/ وصیت ﻧﺎﻣﻪ ﻣﺮد ﺧﺴﯿﺲ

پیش بینی بورس در هفته جاری

بانوی هوادار پرسپولیس و خانواده‌اش، مهمان ویژه تمرین پرسپولیس

گل پنجم منچسترسیتی به ولورهمپتون توسط آلوارز در دقیقه 85

گل تماشایی ذخیره طلایی خیرونا برای قهرمانی رئال

خلاصه بازی منچسترسیتی 5 - ولورهمپتون 1

خلاصه بازی خیرونا 4 - بارسلونا 2

بارسلونا باخت و رئال مادرید را قهرمان کرد

منچسترسیتی با پوکر هالند گرگ‌ها را سلاخی کرد

گل چهارم النصر به الوحده توسط سادیو مانه

اولین مصاحبه صلاح پس از پیوستن به لیورپول؛ آرزویم بازی در این تیم بود

دیدار امیرعبداللهیان و وزیر خارجه ترکیه در گامبیا

توضیحات وزیر کشور درباره وضعیت کشتی پرتغالی توقیف شده

امیرعبداللهیان در نشست سران اسلامی: «قطع روابط» و «تحریم عملی» نقش مهمی در توقف جنایات رژیم صهیونیستی دارد

«به رنگ بی رنگ»، امشب در سینما کوتاه

مجری اخبار هواشناسی حقوقش از صداوسیما را فاش کرد