راه ترقی

آخرين مطالب

جاهای دیدنی مراغه و اطراف آن اجتماعی

جاهای دیدنی مراغه و اطراف آن
  بزرگنمايي:

راه ترقی - بازار / استان آذربایجان شرقی همیشه در میان حجم زیاد مناطق گردشگری ایران سرآمد بوده و است. از یک‌سو طبیعت زنده و روح‌نوازش و از دیگر سو جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی این خطه، هر کسی را شیفته خود می‌کند.
در یکی از گوشه‌های این سرزمین، شهری باستانی با زیبایی‌های منحصر‌به‌فردش قرار دارد و سالانه از توریست‌های زیادی پذیرایی می‌کند. این شهر جایی نیست جز مراغه، پایتخت نجوم ایران که در این زمینه حرفی برای گفتن دارد. این شهر جاذبه‌های زیادی دارد که حتما باید از نزدیک دید. با خرید بلیط هواپیما مراغه می‌توانید در اولین فرصت خود را به این شهر معرکه برسانید.
مراغه، شهری برای عاشقان نجوم و ستاره‌شناسی
هرچند که این شهر سرشار از جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی است، همچنان آن را به‌عنوان پایتخت نجوم ایران می‌شناسند. موقعیت جغرافیایی این سرزمین آن را به محلی مناسب برای کاوش آسمان و علم نجوم تبدیل کرده است. پس اگر علاقه زیادی به ستاره‌شناسی و دیدن صورت‌فلکی دارید، این فرصت را از دست ندهید. علاوه‌بر ‌این، مراغه را می‌توان با طبیعت زیبا و سایر جاذبه‌هایش تعریف کرد؛ چراکه با پدیده‌هایی منحصر‌به‌فرد آشنا خواهید شد که نظیرش را در کمتر جایی می‌توان دید. این شهر در بیشتر ایام سال بارندگی‌های زیاد و هوایی سرد دارد و برای علاقه‌مندان به سرما همچون بهشت است. نکته جالب اینجاست که در مراغه چیزی به اسم گرمای طاقت‌فرسا وجود ندارد، پس بهترین مقصد برای سفرهای تابستانی است.
با دیدن جاذبه‌های مراغه سفری به‌یادماندنی خواهید داشت
مراغه پس‌از تبریز دومین شهر پرجمعیت در استان آذربایجان شرقی به‌حساب می‌آید، پس با شهری بزرگ و شلوغ روبه‌رو هستید. طبیعی است که هرچه یک شهر وسیع‌تر باشد، جاذبه‌های دیدنی بیشتری دارد. در نتیجه از سفر به آن خسته نخواهید شد. بیش‌از 300 اثر باستانی و فرهنگی در این شهر وجود دارد که دیدن آن‌‌ها به هر گردشگری توصیه می‌شود. با این وجود ممکن است به دلایلی مانند کمبود وقت نتوان از تمام آن‌ها دیدن کرد؛ بنابراین از مهم‌ترین این آثار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
گنبد کبود
یکی از نمادهای معماری و هنر ایرانی در این شهرستان گنبد کبود است که حتما باید آن را از نزدیک دید. بسیاری از مردم این اثر را به‌عنوان مقبره مادر هلاکوخان می‌‌شناسند، اما هیچ سنگ نوشته و مدرک اثبات‌کننده‌ای وجود ندارد. آنچه مهم است معماری معرکه و گنبد کبود و چشم‌نواز این اثر است که چشم بیننده را به خود خیره می‌کند. این گنبد به‌صورت یک بنای 10 ضلعی و شبیه به دایره ساخته شده است و با طراحی ظریف و منحصر‌به‌فردش شناخته می‌شود.
معبد مهر
در این معبد آثار قابل توجهی از عصر مهرپرستی ایرانیان به‌دست آمده است و دیدن آن خالی از لطف نیست. براساس نوشته‌ها و آثار تاریخی به‌جامانده این معبد از بزرگ‌ترین معابد زرتشتیان به‌شمار می‌رفته است و در زمان ساسانی و اشکانی از موقعیت خوبی برخودار بوده است.
رودخانه صوفی‌چای
گپی‌چای یا سویوخ‌چای به معنی رودخانه سرد از دیگر نام‌های این رودخانه جذاب و بی‌نظیر هستند. آب این رودخانه از کوه سهند سرچشمه می‌گیرد، به‌همین خاطر بسیار سرد است و بسیاری از مزارع و باغات اطراف خود را به‌خوبی سیراب می‌کند. این رودخانه از وسط شهر مراغه می‌گذرد و یکی از جاذبه‌های این شهر به‌حساب می‌آید.

راه ترقی

رصدخانه مراغه
بدون شک رصدخانه مراغه یکی از جاذبه‌های دیدنی این شهر است که باید حتما آن را از نزدیک دید. خواجه نصیرالدین طوسی در ساخت این اثر فرهنگی و علمی کم نگذاشت و آن را به افتخاری بزرگ برای ایران تبدیل کرد. بقایای این مکان امروزه به‌ کمک یک پوشش گنبدی شکل نگه‌داری می‌شود، درحالی‌که شکل اولیه آن به‌صورت یک ساختمان استوانه‌ای بوده‌ است. دیدن از این رصدخانه جذاب و حیرت‌انگیز به هر گردشگری پیشنهاد می‌شود.
برج غفاریه
بافت آجری و سنگی این برج آن را به سازه‌ای مستحکم و ماندگار تبدیل کرده است که از زمان ایلخانیان تا به امروز پابرجا مانده است. نمای بیرونی این اثر ترکیبی از هنر ایرانی و اسلامی است و در اولین لحظه نگاهتان را به خود جذب می‌کند. با قدم‌زدن در محوطه این برج زیبا آرامش عجیبی روح فرد را فرا می‌گیرد.
گنبد سرخ
گنبد سرخ از دیگر جاذبه‌های تاریخی مراغه است که دیدن آن به هر گردشگری توصیه می‌شود. این گنبد زیبا هنر و خرد ایرانی را به نمایش می‌گذارد و به‌عنوان یکی از جاذبه‌‌های محبوب مراغه شناخته می‌شود.
پل سرچشمه
در اغلب شهرهای ایران یکی از پل‌های تاریخی و قدیمی وجود دارد و محلی توریستی محسوب می‌شود. پل سرچشمه یکی از این پل‌های قدیمی در شهر مراغه است، اما یک سر‌و‌گردن از دیگر پل‌های تاریخی بالاتر است. این پل به‌طرز زیبایی دقیق و اصولی ساخته شده ‌است و با سه دهانه گنبدی و بنای جناقی هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. بزرگ‌تر‌بودن طاق میانی از دو طاق کناری خود نشانی از هنر و معماری دوران صفوی است که در عین زیبایی در زمان طغیان رودخانه مقاومت و پایداری آن را بالا می‌برند.
آبشار گورداخ
در روستای روح‌نواز چکان از توابع شهرستان مراغه یک آبشار معرکه و بی‌مانند وجود دارد که قطعا پس‌از دیدنش این منظره از یاد نخواهد رفت. این آبشار با ارتفاع 9 متری از کوه سهند سرچشمه می‌گیرد و به دره‌ای به نام چکان می‌ریزد. جریان آبشار منظره‌ای بسیار زیبا و هیجان‌انگیز به‌وجود آورده است که در هر فصل ارزش دیدن دارد. برای دیدن از زیباترین زمان و طبیعت آبشار، پاییز و بهار پیشنهاد می‌شود. هر کسی پس‌از دیدن این آبشار چنان جذبش خواهد شد که آن را به همه دوستان و آشنایان خود معرفی می‌کند.

راه ترقی

جاذبه‌های مراغه را به‌کمک فلای‌تودی پیدا کنید
آذربایجان شرقی یکی از زیباترین استان‌های ایران محسوب می‌شود و هر ایرانی برای یک‌ بار هم که شده باید از آن دیدن کند. در میان شهرهای مختلف این استان می‌توان به مراغه اشاره کرد که به‌تنهایی نیمی از زیبایی‌های آذربایجان را در خود جای داده است. مراغه با جاذبه‌های طبیعی زیادی که دارد از مقاصد محبوب گردشگری محسوب می‌شود؛ بنابراین حتما یک سفر جداگانه را برای دیدن این شهر در نظر بگیرید. فلای‌تودی در رزرو بلیط هواپیما مراغه، هتل، تور مسافرتی و... به شما کمک می‌کند تا سفری خاطره‌انگیز داشته باشید.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/873336/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دختران بارسا فاتح کوپا دل ری

وحید شمسایی: زندگی‌ام را مدیون حضرت زهرا هستم

حزباوی در یک قدمی دومین قهرمانی در قطر

تراکتور و تکذیب خبر جنجالی که نشنیده‌اید!

خلاصه بازی تورینو 3 - آث میلان 1

دیدار و گفتگوی نیمار و رونالدو در حاشیه مسابقه بوکس ریاض بین تایسون فیوری و الکساندر اوسیک

توپچی‌ها آماده جشن قهرمانی؛ آماده سازی سکوی قهرمانی لیگ برتر در ورزشگاه امارات

حضور آلونسو در بین تماشاگران لورکوزن و بالا بردن جام در کنار آن‌ها

نجات یک تیم پرتغالی به دست یاران علیپور

نمایش فاجعه‌بار یاران صیادمنش در 12 بازی

دیدار مدیرعامل بیمه دی با استاندار فارس

اتهام جنجالی ترامپ علیه بایدن

دلار وارد کانال 56 هزار تومان شد

امتیاز سرویس‌های تماشایی ایران در دیدار دوستانه سوم مقابل برزیل

آتالانتا می‌تواند رم را به چمپیونزلیگ ببرد

فریادهای عنایتی در پیکان‌شهر؛ گل بزنید!

آخرین بازی فصل را از طارمی گرفتند!

پیش‌بینی «کریس رونالدو» از قهرمان لیگ جزیره

توقف خانگی کایسری اسپور در غیاب لژیونرهای ایرانی

اعلام همبستگی تماشاگران تیم فوتبال الترجی تونس با ملت فلسطین و غزه در بازی مقابل الاهلی مصر

تراکتور تیمی که دوست داشت لورکوزن باشد!

سفری انیمیشنی به قلب هیجان‌انگیزترین لحظات لیگ برتر با حضور سامان قدوس!

قدردانی الننی از هواداران آرسنال؛ ممنونم که در کنارم بودند!

کسب دو مدال برنز پارادوومیدانی در قهرمانی جهان

نمایندگی ایران مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا را تایید کرد

افشاگری «واشنگتن پست» از پشت‌پرده سرکوب تظاهرات دانشگاه کلمبیا

نیویورک تایمز : عربستان و آمریکا در یک قدمی توافق بزرگ قرار دارند

پرده‌برداری از سیمای بن‌ سلمان هسته‌ای

جشن بازیکنان لورکوزن به همراه هواداران با جام قهرمانی بوندسلیگا

تقدیر بازیکنان دورتموند از کاپیتان؛ مارکو رویس بر روی دستان هم‌تیمی‌ها

یورگن کلوپ عزیز، ممنون از خاطراتت

پسندیده: بازی سپاهان برای من خاص است

بهانه جدید لاپورتا؛ چند بازیکن با ژاوی مشکل دارند!

تورینو 1-0 میلان؛گل اول تورینو توسط زاپاتا در دقیقه 26

تورینو 2-0 میلان؛گل اول تورینو توسط لیچ در دقیقه 40

آخرین تمرین رئال مادرید پیش از دیدار با ویارئال

با اعتمادبه‌نفس تمام مقابل لورکوزن قرار می‌گیریم

سلتیکی‌ها با جام از دل بابانوئل درآوردند

فیلم قدیمی از تعویض ضریح مضجع شریف حرم امام رضا(ع) با حضور رهبر انقلاب

متکی: عزیزی و ذوالنور گزینه‌های امنا و صبح ایران برای ریاست مجلس نیستند

حقوق نمایندگان مجلس چقدر است؟

دستور رئیسی برای حمایت از فعالین فضای مجازی

هر کاری دلت بخواد می‌تونی بکنی فقط کافیه اراده کنی

قشنگ‌ترین چیزای دنیا رو نمیشه دید فقط میشه با قلب حس کرد

ترس از بمب گذاری جشنواره کن را مختل کرد

تک نوازی ساز «عود» از هنرمند ترک؛ آیتاچ دوغان

اندازه گیری سرعت نور با روش فیزو

داستانک/ آدم بدبختی هستی !

کارگران بی‌شناسنامه؛ چرا سهم کارگران غیررسمی در اقتصاد ایران رو به افزایش است؟

نتیجه حمایت از وزیر